Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: vedr orpington  (Læst 2809 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline azka

  • Bruger
  • Indlæg: 2
vedr orpington
« Dato: 31 Marts , 2019, 20:01 »
Hej med jer.

Jeg har fået et problem med mine høns, jeg har lige udvidet areal som de kan gå på med et stykke skov, de elsker det.  Men nu er der to som er blevet tykke i hovedet og den ene der er det ene øje helt lukket, ved I hvad dette kan skyldes, håber I kan hjælpe.

Mvh Anders

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: vedr orpington
« Svar #1 Dato: 01 April , 2019, 08:39 »
Måske noget betændelse?
Jeg tror ikke, det har noget at gøre med deres skovture. Høns elsker buskads og træer, de er jo oprindeligt junglehøns.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 110
Sv: vedr orpington
« Svar #2 Dato: 01 April , 2019, 10:45 »
De hævelser i ansigterne dine høner har er bihule- eller kraniehulebetændelse. Der er ingen sammenhæng mellem udbrud af en sådan infektion og deres nye dejlige legeplads.

Betændelsen slås meget nemt ned med penicillin
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Greger1990

  • Bruger
  • Indlæg: 3
Sv: vedr orpington
« Svar #3 Dato: 16 April , 2019, 23:13 »
Har du fundet en løsning?
Jeg har samme problem.. men hvis jeg ringer til min dyrlæge og spørger efter penicillin til mine høns griner de bare

Offline RikkeD

  • Bruger
  • Indlæg: 26
Sv: vedr orpington
« Svar #4 Dato: 17 April , 2019, 02:06 »
Ved betændelse i øjne har jeg hos ænder brugt salt vand og dryppet tre gange daglig. En gang ved en hane sad der et helt hvedekorn under øjenlåget som ikke kunne ses udefra , han kom i behandling som så du til at virke til han pludselig døde.

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 110
Sv: vedr orpington
« Svar #5 Dato: 18 April , 2019, 19:54 »
Har du fundet en løsning?
Jeg har samme problem.. men hvis jeg ringer til min dyrlæge og spørger efter penicillin til mine høns griner de bare

Der er desværre en del dyrlæger, der ikke vil behandle høns, men der findes altså dyrlæger i din del af landet, som gerne vil tage høns som patienter
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: vedr orpington
« Svar #6 Dato: 20 April , 2019, 07:51 »
Dyreklinikken i Hårlev kan anbefales til alle former for fjer, Bjarne har stor viden på området. /o
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk