Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Red min sidste høne...efter mikkel besøg  (Læst 3682 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline kiboje

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 73
Red min sidste høne...efter mikkel besøg
« Dato: 17 April , 2014, 22:48 »
Hej der.
Mine 4 isa Brown, og 3 moskus ænder. Blev udsat for en terror aktion, her til aften. Ænderne blev såret, 3 høns mistede livet. Den sidste høne er hårdt såret, hendes brust er strippet for fjer. Hun kan/ vil ikke stå op. Jeg kan ikke se eller mærke, der er noget i vejen med hendes ben. Som følge af hendes traumatiske oplevelse, har hun lagt et æg, helt uden skald. Hun er så forkommen, og rystet, at vi har taget hende ind i vores bryggers, i en flyttekasse.
hun har masser af halm, mad og drikke i kassen.
Jeg syntes, hun trækker vejret meget overfladisk. Så jeg er meget i tvivl, om hun overlever natten. *t
De tre moskus ænder, er også såret, men de har det tilsyneladende, meget bedre end hønen. De har da, løftet hovedet igen. Den mindste and, var så bange, at den forsøgte at komme ind i vores stue. Jeg kunne, bare uden videre tage hende op, og putte hende ind i andehuset. Det samme kunne jeg med den anden brune and. Min kære hustru, kunne bare tage andrikken op, og putte ham.  :)
Mine 2 ænder har lagt 11 æg, og skulle gerne til at ruge snart. Kan denne terror aktion, have udsat deres rugning, eller har det ingen betydning?? ???
Med venlig hilsen

kiboje

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Red min sidste høne...efter mikkel besøg
« Svar #1 Dato: 18 April , 2014, 00:09 »
Fjerkræ der er såret af rævebid (gennemtrængning af tænder i huden) vil som oftest gå til, medmindre de får øjeblikkelig antibiotika behandling.
Ræven har en meget beskidt mund.
Rævens besøg har uden tvivl forårsaget stress af dine dyr, og det er svært at sige hvordan de efterfølgende vil opføre sig.
Mvh
Erik Andersen

Offline Krizzz88

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 66
  • Nybegynder :)
Sv: Red min sidste høne...efter mikkel besøg
« Svar #2 Dato: 18 April , 2014, 06:53 »
Stakkels dyr :'(
Hvordan er det gået hende i nat?
Mvh
Kristina Kristensen

6 sort kobber Maran kyllinger
3 halv Araucana og halv sort kobber Maran kyllinger
0.1 Korthåret Hønsehund, Laika
2.0 Main Coon katte, Timmy og Folmer
1.1 Børn, Anne 3 år og Emil 1år
1.0 Ægtefælle, Johnny <3

Offline kiboje

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 73
Sv: Red min sidste høne...efter mikkel besøg
« Svar #3 Dato: 18 April , 2014, 11:11 »
Hello.
Her til morgen kunne min eneste tilbage værende høne, løfte hovedet, en lille smule :). Hun ligger bare, og ligger. Hun har stadig ikke styrke/ mod, på at komme på benene endnu. :-[
Hvad er det bedste, jeg kan gøre for hende?
Beholde hende i bryggerset i nogle dage, eller skal jeg sætte hende tilbage i det tomme hønsehus. Uden fjer, og i meget dårlig stand. Fordelen ved at sætte hende ud, er at hun så er tilbage i sine vante omgivelser.
Jeg kan ikke, sætte hende ud endnu. :-\. Men hvad syntes dette kloge forum, jeg skal gøre med hende. Hun reagerer næsten ikke, når vi kigger til hende. Hun har spist, det meste, af det skal løse æg, hun spyttede ud i går. Så har hun da fået lidt proteiner i kroppen. ;D. Og det er da en god ting. <H Jeg tror der går mange dage, før hun er på benene og er frisk igen ???
Med venlig hilsen

kiboje

Offline maja1981

  • Bruger
  • Indlæg: 1 313
Sv: Red min sidste høne...efter mikkel besøg
« Svar #4 Dato: 18 April , 2014, 11:28 »
øv med dine dyr. er det ræve besøg igen? jeg ved ikke om ænderne bare vil fortsætte æglægningen som normalt, men det kan vi håbe på.
det lyder ikke for godt med hønen. jeg ved ikke hvad der skal gøres, men at hun spiser må være et håb om hun klarer den. får hun det dårligere, ville jeg nok aflive.

er det ræv, vil jeg anbefale du får sat strøm omkring så det ikke gentager sig.


mine 20 første ællinger er netop dukket op  ;) håber også du når at opleve det med dine.
Avler stor Wyandot i disse farver:

Sølv sortrandet
Guld blårandet
Tværstribet
Blå
Og arbejder med sølv blårandet


Samt avler moskusænder i perlegrå. blå, brun, lilla, gul, creme, sort/hvid mm.

Offline Raziel

  • Bruger
  • Indlæg: 2 759
    • Hobbydyrenes blog
Sv: Red min sidste høne...efter mikkel besøg
« Svar #5 Dato: 18 April , 2014, 12:01 »
Som pilegaarden siger, så er det nok nødvendigt med antibiotika for at hun kan komme sig. Hvis ikke det er muligt, og hvis ikke der er hurtig fremgang, så er det nok desværre den eneste udvej at aflive hende, så hun ikke lider mere.
Mvh. Pia - www.hobbydyrene.blogspot.dk
5 kaniner - 3 katte - 2 marsvin - 1 kornsnog - 1 leopardgekko - mus til foder.
Blandet hønsehold med forskellige racehøns og blandinger.

Offline kiboje

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 73
Sv: Red min sidste høne...efter mikkel besøg
« Svar #6 Dato: 18 April , 2014, 12:12 »
Det med aflivning, har været oppe og vende. Men jeg nænner det simpelthen ikke. Det er en stor hurdle, jeg skal over. Men det kan da godt være, det er det mest humane at gøre. Jeg ved jo at hun har haft et godt høne liv. Men så længe der er liv, er der jo håb.
Jeg venter lige, et par dage, med at tage den endelige beslutning. Hvis det bliver aflivning, så er det jo den ultimative beslutning. ??? :-[ :-\
Med venlig hilsen

kiboje

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Red min sidste høne...efter mikkel besøg
« Svar #7 Dato: 20 April , 2014, 23:28 »
@Stig (kiboje)

Kommer der en opfølgning?
Mvh
Erik Andersen

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Red min sidste høne...efter mikkel besøg
« Svar #8 Dato: 20 April , 2014, 23:43 »
Nå jeg kan se at opfølgningen kom i en nyoprettet tråd.

Vi lukker denne tråd.  ;D ;D
Mvh
Erik Andersen