Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: hvad tid går jeres høns i seng?  (Læst 10999 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Kemal Yasar

  • Bruger
  • Indlæg: 130
hvad tid går jeres høns i seng?
« Dato: 27 Juni , 2010, 22:47 »
Jeg er ved at justere lukketiden til min automatiske hønselem og derfor vil jeg gerne høre jer hvad tid jeres høns putter sig her for tiden?

Den er skruet helt op og lukker lemmen kl. 22.00 en dag som i dag. Er bange for at den lukker lemmen fortidligt.

Mvh.

Kemal

Ps. har ikke lige pt. nogle høns da mikkel har været forbi :-(
0,3 hvid / sort columbia dværg wyandotter
1,1 sølv randet dværg wyandotter

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: hvad tid går jeres høns i seng?
« Svar #1 Dato: 27 Juni , 2010, 22:56 »
Surt Kemal. Forbistrede ræv.

I øjeblikket er det så ligegyldigt hvad tid lemmen lukker, men havde du haft høns skulle den nok stå til 22:30 en dag som i dag.

Jeg var ude at lukke for mine 22:20 i aften og der var et par stykker som kun lige var begyndt at tænke på at gå ind for natten. De blev nænsomt gennet ind.
Mvh
Erik Andersen

Offline Susanne Ebbe

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 782
Sv: hvad tid går jeres høns i seng?
« Svar #2 Dato: 27 Juni , 2010, 23:42 »
Her er alle 'gamle' (1 år og derover) gået ind før 22, men ungdommen er længe ude og er set i forhaven så sent som kl. 23!
Hilsen Susanne

Offline Børge Bech Jensen

  • Chicken rules
  • Bruger
  • Indlæg: 2 338
  • Opdrætter af Norske Skovkatte
    • ShaggyTail's Norske Skovkatte
Sv: hvad tid går jeres høns i seng?
« Svar #3 Dato: 28 Juni , 2010, 00:29 »
Tænker ikke over det, da jeg har lyscensor på min autolukker.
Det virker forbavsende godt, det er kun sket en eller to gange, at ikke alle høns er kommet ind.
Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen
ShaggyTail

1.5 Brahmaer, 0,3 Australorps, 4.9 Norske skovkatte + Rie, som er faldet for dem alle.

Offline Kemal Yasar

  • Bruger
  • Indlæg: 130
Sv: hvad tid går jeres høns i seng?
« Svar #4 Dato: 28 Juni , 2010, 00:50 »
har måske også placeret min lukke mekanisme lidt dårligt. Tror lyssensoren bliver påvirket af den oveddækkede gård da det måske er en halv time mørker i gården :)

Børge sidder din lyssensor i selve enheden eller er det en løs der er eftermonteret?
0,3 hvid / sort columbia dværg wyandotter
1,1 sølv randet dværg wyandotter

Offline Christian Ernstsen

  • Hr. Hanegal - far til Poul Try
  • Passiv bruger
  • Indlæg: 451
  • Høns i haven er herligt!
Sv: hvad tid går jeres høns i seng?
« Svar #5 Dato: 28 Juni , 2010, 08:54 »
Mine høns finder selv i seng omkring kl halv syv - hvis de er mætte! Så jeg er begyndt at sørge for, at de får noget at spise sidst på eftermiddagen, så er der ro i hønsegården!  ;) Men når kyllingerne bliver lidt større, plejer det at være så megen uro og fysisk betonede diskussioner omkring hvem, der skal sidde hvor, at en håndfuld vælger at blive længe oppe for at slippe for balladen (og måske for pigelus, hvem ved?  ;D )
Med sommerlige hilsner, Christian

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: hvad tid går jeres høns i seng?
« Svar #6 Dato: 28 Juni , 2010, 08:57 »
Jeg lukkede for mine igår klokken 23, og der var den sidste først lige hoppet på pind.

Normalt er de allerede i huset kl 21.00 :)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Vipse

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 659
  • Min mands kone
    • Sindbjerglund.dk
Sv: hvad tid går jeres høns i seng?
« Svar #7 Dato: 28 Juni , 2010, 09:11 »
De "gamle" går til ro senest kl 21 mens de unge holder fest udenfor og først kommer ind omkring kl 22.30.
Jeg har endnu ikke haft besøg af Mikkel selvom vi har både ænder og høns og jeg er nødt til at indrømme at jeg (gisp) ikke lukker af for hverken ænder eller høns  ::)
Nu har jeg to hunde der flittigt patruljerer området, så måske er det derfor vi slipper nådigt for Mikkels massemord.
Ænderne har søen de kan flygte ud på og hønsene skal ind gennem et vindue i stedet for en lem nede ved jorden  /o
Jeg har dog planer om at lave en lem der lukkes ned over vinduet om vinteren for at undgå træk og eventuelle ubudne gæster  /o
3 heste og en pony
Rottweileren Lillepige og staldkatten Gucci
2 blandingshøner og en hane.....indtil ræven henter dem også 😡

Offline kaj

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 318
Sv: hvad tid går jeres høns i seng?
« Svar #8 Dato: 28 Juni , 2010, 09:31 »
Lige nu, midt sommer kl 18 30....og, de følger lyset, så fra nu af, bliver det lidt tidligere fra uge til uge... >:(
Venlig hilsen
Kaj

New Hampshire, Barnevelder, Sorte Skovhøns, Tværstribede høns, Grünleger, Sølvhals

Offline Marianne M.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 514
Sv: hvad tid går jeres høns i seng?
« Svar #9 Dato: 28 Juni , 2010, 09:34 »
Hold da op, sikke stor forskel der er. Mine går i seng ved 22.30 tiden for tiden. Men det gør nu ikke noget, at det går lidt den anden vej nu med lyset nu, for kyllingerne, der ikke selv går ind endnu, ligger ikke stille (så jeg kan tage dem stille og roligt og 'putte' dem) før ved 23-tiden - og jeg skal op kl. 05.30...
Mvh Marianne

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: hvad tid går jeres høns i seng?
« Svar #10 Dato: 28 Juni , 2010, 09:40 »
Mine går i seng ved 20-tiden, skrukker med små kyllinger først, så de voksne og endelig teenagerne, med dem kan den også blive hen ad 8.30.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 955
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: hvad tid går jeres høns i seng?
« Svar #11 Dato: 28 Juni , 2010, 09:54 »
Mine 10 ugers marans går i seng kl. ca. 22.00 i øjeblikket. Senere end mig, der gerne ville ligge i min seng kl. 21.00, men jeg venter pænt til hønsene er gået på pind, så jeg kan lukke lemmen efter dem.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Sidse TA

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 41
Sv: hvad tid går jeres høns i seng?
« Svar #12 Dato: 28 Juni , 2010, 10:15 »
Mine silker går i til ro, når de synes det er ved at blive mørkt. Så går de hen og putter sig i et hjørne... :) Det er også forskelligt, med hensyn til hvilken årstid det er.

pylle pylle

  • Gæst
Sv: hvad tid går jeres høns i seng?
« Svar #13 Dato: 28 Juni , 2010, 10:47 »
Her går hønsene i seng kl 20.30.. jeg har sat hønselemmen til kl.21.30 og det passer meget godt.

Offline -Julie-

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 034
  • "Mor... er ALLE mennesker lavet af træ?"
    • Min hobbyblog: Juhulies
Sv: hvad tid går jeres høns i seng?
« Svar #14 Dato: 28 Juni , 2010, 10:58 »
jeg lukker ved 23-tiden, der sover hønsene godt og grundigt - men kaninerne, som deler gården, går først ind 22.30 eller deromkring. Vi har ikke automatisk lukker, jeg kan godt lide trygheden ved lige at gå ud og tælle og ae og nusse lidt (og bagefter går jeg ind og tæller, aer og nusser lidt på børneværelset, så måske er det en mor-ting  :) )
Mange hilsner fra

Julie

http://odsherredfjerkraeklub.blogspot.com

Hollandske Dværge, guldhalsede 
Ja, jeg udstiller.