Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Skruk  (Læst 1893 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Majbrittbo

  • Bruger
  • Indlæg: 182
Skruk
« Dato: 01 Juni , 2018, 13:38 »
Min hønsegård tæller jo ikke så mange høns lige pt. Kun 2 høns og 3 små kyllinger. De 2 høns jeg har er heldigvis/tydeligvis begge gode skrukker...👍☺️
Den ene en, ea fik kyllinger for næsten 7 uger siden, mens min barnevelder gik tøvende omkring og ville gerne hjælpe hende- men nej- den lille drage ville selv... også da kyllingerne kom fik hun besked om at blive væk- til hendes (kan jeg se nu i bakspejlet) store misundelse.
Mens ea rugede, lå min barnevelder ofte i den anden rede på mine sussexS æg (de 4 sussex ligger nu i fryseren) eller bare uden.
Her kunne hun godt tilbringe flere timer og gerne 4-5 stykker. Men så var det også dejligt at komme ud igen. Altså tænkte jeg- hun er ikke rigtig skruk.
Men hun har ligesom ikke sluppet det med at ligge længe og ofte i reden- så i sidste uge tænkte jeg...🤔at hun måske aligevel ville blive, hvis jeg lagde snyde æg i reden. Og jo sørme om ik hun straks lagde sig. -og har ligget stabilt siden... (stakkels høne,😔 men jeg har jo ingen erfaring at trække på.) I onsdags fik hun så rugeæg. Så det bliver spændene om der igen kommer en lille flok🐥🐥🐥☀️☺️Mere denne sommer.  Denne gang er det wyandotter der er i de 6 æg...
0.1 sort engelsk aucana Og 0,1 sølv/sort dobbeltrandet Barnevelder, 0,3 guld/hvid randet wyandotter🐓🐓🐔🥚🥚0,1 guld/blå randet Wyandot. samt 0,3 ea blandinger: 2 sorte og 1 blå, 🐥🐥

Offline Caramia

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 31
Sv: Skruk
« Svar #1 Dato: 09 Juni , 2018, 18:31 »
Spændende! Jeg har en barnevelder der lige har ruget kyllinger ud. Hun var den bedste skruk da hun rugede og alle æg klækkede - og nu er hun den bedste hønemor for de små  :)


Offline Majbrittbo

  • Bruger
  • Indlæg: 182
Sv: Skruk
« Svar #2 Dato: 09 Juni , 2018, 21:57 »
Ej glæder mig sådan. Min barnevelder her er mind og jo hin hakker da lidt men ikke noget voldsomt og arrigt. Bare sådan en lille advarsel. Hun er altid stille og rolig og vol meget gerne nusses eller tages op. Ikke at hun sådan opsøger det men hvis jeg kommer tæt på så er hun klar...☺️
Med din beskrivelse glæder jeg mig endnu mere nu...😁😊
min  Ea car og er stadig S... sur..🤔😟 så når man kommer tæt på de små skriger hun helt vildt og alle flakser rundt😅😟😯 øv...
0.1 sort engelsk aucana Og 0,1 sølv/sort dobbeltrandet Barnevelder, 0,3 guld/hvid randet wyandotter🐓🐓🐔🥚🥚0,1 guld/blå randet Wyandot. samt 0,3 ea blandinger: 2 sorte og 1 blå, 🐥🐥

Offline Caramia

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 31
Sv: Skruk
« Svar #3 Dato: 10 Juni , 2018, 09:56 »
Min barnevelder var faktisk heller ikke helt utilnærmelig da hun lå skruk, som nogle af de andre ellers har været. De første par dage efter kyllingerne var kommet var hun meget beskyttende over for dem, men nu lader hun dem spise af min hånd og går stille og roligt og snakker med dem. Det er SÅ hyggeligt og hun får helt sikkert lov til at ruge en anden gang, hvis hun skulle få lyst til det  :)