Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hvordan er kødkvaliteten på Araucana og Engelsk Araucana?  (Læst 8917 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

TuT

  • Gæst
Jeg har prøvet at finde ud af hvor meget, og hvordan kødet smager på både de Engelske og de alm. Araucanaer. Jeg har fundet et emne her på forum hvor der står at kødet på den alm. araucana smager godt, men har ikke fundet ud af hvor meget der er, og jeg har slet ikke fundet noget om den Engelske Araucana.
Jeg vil gerne have nogle (kommer an på kødkaliteten) når vi når til kyllinge sæsonen igen, men det skal også være sådan at jeg kan spise hanerne der bliver tilovers og at de ikke smager grimt :P

På forhånd tak! /o

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 955
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Hvordan er kødkvaliteten på Araucana og Engelsk Araucana?
« Svar #1 Dato: 09 August , 2014, 16:47 »
De skulle smage fremragende, og have forholdsvist store "bryster", men generelt er der ikke meget kød på dem, men det der er = god kvalitet.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Hvordan er kødkvaliteten på Araucana og Engelsk Araucana?
« Svar #2 Dato: 09 August , 2014, 17:38 »
Jeg tvivler stærkt på at der findes høns som smager grimt. I så fald er det nok snarere behandlingen og tilberedningen som er skyld i det.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

TuT

  • Gæst
Sv: Hvordan er kødkvaliteten på Araucana og Engelsk Araucana?
« Svar #3 Dato: 09 August , 2014, 20:40 »
Så tror jeg da at jeg skal have fat i sådan nogle /o

Til avl og udstillinger hvilken af de to racer ville i foreslå til en nybegynder? :)

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Hvordan er kødkvaliteten på Araucana og Engelsk Araucana?
« Svar #4 Dato: 09 August , 2014, 21:25 »
Begge er ikke de nemmeste eller mest talrige, så det bliver nok ikke nemt at finde rigtigt gode dyr. Men mon ikke Araucana er den "nemmeste" da den trods alt har været længst i Danmark.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

TuT

  • Gæst
Sv: Hvordan er kødkvaliteten på Araucana og Engelsk Araucana?
« Svar #5 Dato: 10 August , 2014, 13:28 »
Begge er ikke de nemmeste eller mest talrige, så det bliver nok ikke nemt at finde rigtigt gode dyr. Men mon ikke Araucana er den "nemmeste" da den trods alt har været længst i Danmark.

Er der evt. andre høns med godt kød som er nemmere? :)

Offline Peter Agger

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 125
Sv: Hvordan er kødkvaliteten på Araucana og Engelsk Araucana?
« Svar #6 Dato: 10 August , 2014, 18:16 »
Er der evt. andre høns med godt kød som er nemmere? :)
Hej Mathilde.
Jeg kan godt se at du er afhængig, enten af dine forældre eller andre, men vi har jo denne forumdag her om 14 dage hvor du forhåbentlig kan se en masse forskellige racer + smage kødet også fra mange forskellige racer. Vi laver simpelthen en smagstest af så mange racer som mulig.
(det går godt nok lidt sløjt med tilmeldingerne af disse testdyr, men vi håber da der kommer nogle)
Hilsen
Peter

TuT

  • Gæst
Sv: Hvordan er kødkvaliteten på Araucana og Engelsk Araucana?
« Svar #7 Dato: 10 August , 2014, 19:03 »
Hej Mathilde.
Jeg kan godt se at du er afhængig, enten af dine forældre eller andre, men vi har jo denne forumdag her om 14 dage hvor du forhåbentlig kan se en masse forskellige racer + smage kødet også fra mange forskellige racer. Vi laver simpelthen en smagstest af så mange racer som mulig.
(det går godt nok lidt sløjt med tilmeldingerne af disse testdyr, men vi håber da der kommer nogle)

Der er godt nok lidt langt, men følger med her på forum, især omkring smagstesten /o

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Hvordan er kødkvaliteten på Araucana og Engelsk Araucana?
« Svar #8 Dato: 10 August , 2014, 19:42 »
Forumsdagen vil helt sikkert være et oplagt sted at starte. Så hør dine forældre om de ikke kunne tænke sig at køre en tur- for de skal jo alligevel være med i dit fremtidige hønsehold.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub