Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Skrukhøne  (Læst 1384 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline mschunck

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 38
Skrukhøne
« Dato: 23 April , 2014, 20:25 »
Min høne er måske skruk.
Vi har ingen hane, og jeg har derfor byttet mig til 5 fine æg.
Hvornår placeres disse bedst under hønen? Skal jeg vente til hun er 100 procent fast, hun er på tre golfbolde nu, eller skal jeg bare give hende de fem stk, som jeg ved, at der er krudt i og lade naturen gå sin gang?
Mette

Offline Louise W.D

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 522
Sv: Skrukhøne
« Svar #1 Dato: 23 April , 2014, 21:30 »
Hvis hun har ligget stabilt i et par dage, kan du godt give hende rugeæg. Husk at lave et mærke med blyant på rugeæggene så du kan kende dem hvis en anden høne skulle lægge æg i reden. Jeg giver min skruk et par pust med chok spray under vinger og gump dagen inden hun får rugeæg.

Det er altid spændende med den første skruk. Jeg har selv en som den seneste uge har gået og sagt skruk lyde. I aftes lå hun så i reden, helt punkteret :-)

Offline Sanne B. Dupont

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1
Sv: Skrukhøne
« Svar #2 Dato: 23 April , 2014, 22:01 »
Hvis hun har ligget stabilt i et par dage, kan du godt give hende rugeæg. Husk at lave et mærke med blyant på rugeæggene så du kan kende dem hvis en anden høne skulle lægge æg i reden. Jeg giver min skruk et par pust med chok spray under vinger og gump dagen inden hun får rugeæg.

Det er altid spændende med den første skruk. Jeg har selv en som den seneste uge har gået og sagt skruk lyde. I aftes lå hun så i reden, helt punkteret :-)

Hej!
Ved du hvorlænge rugeæg kan holde sig frugtbare hvis de har været opbevaret køligt...?:-)
Hilsen Sanne

Offline Louise W.D

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 522
Sv: Skrukhøne
« Svar #3 Dato: 23 April , 2014, 22:09 »
Det ved jeg desværre ikke. Men jeg har da prøvet at få kyllinger ud af æg som havde stået i køleskabet :-) Jeg samler alm rugeæg sammen en 10 dage og så under skrukken. Husk at bakken med rugeæg skal vippes 2 gange om dagen.

Offline Bjørnemor

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 92
Sv: Skrukhøne
« Svar #4 Dato: 29 April , 2014, 20:34 »
louise hvad er chokspray?
Lykkelig ejer af
8 høner af blandede racer (araucana, kobbermaran, mm)
1 smuk og rolig hane
2,0 katte