Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: sammensætte varmefri kyllinger og voksne høns  (Læst 1906 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Kristina Krogh

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 8
sammensætte varmefri kyllinger og voksne høns
« Dato: 19 April , 2014, 19:39 »
Jeg har 3 orpington kyllinger på 6 uger som jeg gerne vil have sat sammen med min voksne flok (3 orpington høner, 4 wyandot høner og 1 hane). De har gået i en hønsefræser i 2 uger op ad de andres hønsegård. Hvis jeg laver noget kun kyllingerne kan søge ly under, kan jeg så sætte dem ind til de andre? Hvordan gør man det bedst?
Mvh Kristina Krogh
1.4 sølv/sort randet wyandotter
0.3 sorte orpington

Offline Berit Linea

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 872
Sv: sammensætte varmefri kyllinger og voksne høns
« Svar #1 Dato: 19 April , 2014, 20:10 »
Kan du som start sætte hønsefræseren ind i hønsegården hos de store ? Så kan du efter en uges tid åbne så de små kan gå ud til de andre og smutte ind i skjul hvis de får brug for det  ;D
Mvh Berit 
                   Livet skal leves ....

0.2 dværg maran sort- kobber, 2.2 dværg maran hvedefarvet., 0.2.3 dværgsilke , 0.1 dværg engelsk Araucana, 1.3 Hollandsk dværg i guldhalset , 0.3 blandingsrace
1.0 brun labrador bl.hund ,2.0 hvide katte + skøn stor menneskefamilie
Medlem af Maranklub.dk

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: sammensætte varmefri kyllinger og voksne høns
« Svar #2 Dato: 19 April , 2014, 23:11 »
Jeg sætter 6-8 ugers kyllinger direkte i hønsehuset uden afskærmning fra de allerede etablerede voksne høns m/k, og oplever ingen problemer ved den fremgangsmåde.
Mvh
Erik Andersen

Offline Kristina Krogh

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 8
Sv: sammensætte varmefri kyllinger og voksne høns
« Svar #3 Dato: 20 April , 2014, 21:32 »
Tak. Jeg lavede en lille afskærmning med noget tråd hvor de har deres eget foder. Og satte dem ind til den etablerede flok uden problemer  :D
1.4 sølv/sort randet wyandotter
0.3 sorte orpington