Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Skruk???🐓  (Læst 6735 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Majbrittbo

  • Bruger
  • Indlæg: 182
Skruk???🐓
« Dato: 13 Marts , 2018, 15:39 »
Måske er min ea skruk??? Har aldrig haft en skruk før så, nu er jeg i tvivl. Min lille ea fra i sommers, vil gerne bruge en del af dagen i reden... ikke hele dagen men en del frem og tilbage de sidste 2-3 dage... nu har hun så ligget på reden et par timer el 3 og har forlængst lagt dagens æg- aligevel bliver hun... jeg har 9 snyde æg fordelt i 2 reder. Hun hamstrer de æg der ligger i hendes rede og breder vingerne godt ud- og skreg af mig da jeg tjekkede hende... samt hun rejste og så fjer på ryggen/bagpartiet... det har hun aldrig før gjort. Hun er dog ikke tam- nærmere lidt sky. Så hun stivner altid når jeg åbner til kassen hvis hun ligger der. Nå men mon hun er på vej?????
0.1 sort engelsk aucana Og 0,1 sølv/sort dobbeltrandet Barnevelder, 0,3 guld/hvid randet wyandotter🐓🐓🐔🥚🥚0,1 guld/blå randet Wyandot. samt 0,3 ea blandinger: 2 sorte og 1 blå, 🐥🐥

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 110
Sv: Skruk???🐓
« Svar #1 Dato: 13 Marts , 2018, 17:15 »
Det kunne godt lyde til, at hun har tænkt sig at lægge sig skruk. Det er ikke ualmindeligt, at en høne, der skal lægge dagens æg, samler alle andre æg under sig, men når de begynder at hvæse og skrige samt løfte nakkefjerene, når man kommer for tæt på, så er det ofte alvorligt  ;) En skruk lægger æg lige til den dag, hun punkterer for alvor på reden.

Er det hende med den dårlige vinge?
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Majbrittbo

  • Bruger
  • Indlæg: 182
Sv: Skruk???🐓
« Svar #2 Dato: 13 Marts , 2018, 17:22 »
Nej det er ikke hende. Har 2 høne af Ea.
Den ene sød og rimelig omgængelig- selvfølgelig hende med vingen...
Hende her der måske er skruk? Er en sød men meget reserveret, sky høne. Hun ligger stadig på reden... så jo 🤞🤞 ku være så hyggeligt med små kyller efter påske...🐓🐣🐥🐥🐥
0.1 sort engelsk aucana Og 0,1 sølv/sort dobbeltrandet Barnevelder, 0,3 guld/hvid randet wyandotter🐓🐓🐔🥚🥚0,1 guld/blå randet Wyandot. samt 0,3 ea blandinger: 2 sorte og 1 blå, 🐥🐥

Offline Hans-Kurt

  • Bruger
  • Indlæg: 1 934
Sv: Skruk???🐓
« Svar #3 Dato: 13 Marts , 2018, 18:41 »
øh, men i din beskrivelse af dine besætning, har du ingen hane  ::)

Offline Majbrittbo

  • Bruger
  • Indlæg: 182
Sv: Skruk???🐓
« Svar #4 Dato: 14 Marts , 2018, 00:10 »
Nej det er rigtigt, helt med vilje ikke😂☺️ Jeg skal ud og ha købt ruge æg... det ved jeg godt.... men er jo nød til at se om hun er skruk først.... har et par steder jeg kan købe, fra i kikkerten.... ellers er der jo daggamle....👍Om et par uger....🐥
0.1 sort engelsk aucana Og 0,1 sølv/sort dobbeltrandet Barnevelder, 0,3 guld/hvid randet wyandotter🐓🐓🐔🥚🥚0,1 guld/blå randet Wyandot. samt 0,3 ea blandinger: 2 sorte og 1 blå, 🐥🐥

Offline Majbrittbo

  • Bruger
  • Indlæg: 182
Sv: Skruk???🐓
« Svar #5 Dato: 20 Marts , 2018, 14:21 »
Hun rendte selvfølgelig af reden, næste morgen ( altså efter knap et døgn)... og har ikke ligget i reden andet end når dagens æg skulle ligges.
Men så i går blev hun igen liggende...
Og har ikke været af reden siden...☺️☀️🤞så håbet lever altså stadig... hummm tør jo slet ikke håbe endnu😏☺️😁🤞🐣🐥 men det er vel meget normalt ved sådan en førstegangs skruk, at hun render af...?
Men forhåbentlig bliver hun nu, hun bliver ihvertfald ret sur når jeg nærmer mig. ☺️🐓
0.1 sort engelsk aucana Og 0,1 sølv/sort dobbeltrandet Barnevelder, 0,3 guld/hvid randet wyandotter🐓🐓🐔🥚🥚0,1 guld/blå randet Wyandot. samt 0,3 ea blandinger: 2 sorte og 1 blå, 🐥🐥

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 110
Sv: Skruk???🐓
« Svar #6 Dato: 20 Marts , 2018, 14:55 »
Hun skal nok lægge sig skruk for alvor på et tidspunkt. Det gør vel heller ikke noget, at hun venter lidt til vi begynder at få forår i luften - sådan rigtigt forår
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Maria2aaen

  • Bruger
  • Indlæg: 419
Sv: Skruk???🐓
« Svar #7 Dato: 24 Marts , 2018, 15:25 »
En skruk går også til og fra reden i et stykke tid, indtil hun mener at have samlet nok æg. Så mon ikke det kommer. Vi får jo også frost om lidt igen, så det gør vel ikke noget hun venter lidt...
Med venlig hilsen Maria

0,1 eng. araucana
0,1 stor kryds
0,1 dværg kryds
0,1 dværg kochin
0,0,10 skånske blomster

Offline Majbrittbo

  • Bruger
  • Indlæg: 182
Sv: Skruk???🐓
« Svar #8 Dato: 24 Marts , 2018, 23:04 »
Hun lagde sig på reden igen i mandags og har ligget troeligt siden. Kun afbrudt af korte ture ud efter mad en gang om dagen... så i dag har jeg hentet rugeæg og lagt under hende. Så mon ikke der kommer 🐣🐥 midt i april😊🐣
0.1 sort engelsk aucana Og 0,1 sølv/sort dobbeltrandet Barnevelder, 0,3 guld/hvid randet wyandotter🐓🐓🐔🥚🥚0,1 guld/blå randet Wyandot. samt 0,3 ea blandinger: 2 sorte og 1 blå, 🐥🐥

Offline Maria2aaen

  • Bruger
  • Indlæg: 419
Sv: Skruk???🐓
« Svar #9 Dato: 25 Marts , 2018, 10:50 »
Dejligt.  /o
Med venlig hilsen Maria

0,1 eng. araucana
0,1 stor kryds
0,1 dværg kryds
0,1 dværg kochin
0,0,10 skånske blomster

Offline Hans-Kurt

  • Bruger
  • Indlæg: 1 934
Sv: Skruk???🐓
« Svar #10 Dato: 26 Marts , 2018, 00:28 »
Hel og lykke med det  <L

Offline Majbrittbo

  • Bruger
  • Indlæg: 182
Sv: Skruk???🐓
« Svar #11 Dato: 28 Marts , 2018, 09:14 »
Tak..😁☺️ Hentede 3 forskellige slags æg- bliver spændene at se hvad det kommer ud.
5 silke, 3 maran og 2 orpington (det ene desværre trampet fladt...øv)
Min Høne ruger i hønsehuset, i den ene rede. de andre høns kan så komme ind til hende- 😏 hun skræmmer dem dog ret kraftigt og hurtigt væk, men når hun lige hopper af kort for at spise. - vips ligger en anden der straks☺️🙄 og varmer dem🥚 men også med risiko for knuste æg. Desværre...
Men jeg havde da heller ikke forventet at få 10 kyllinger... så... men spændene det bliver det☺️🥚🐣🐓
0.1 sort engelsk aucana Og 0,1 sølv/sort dobbeltrandet Barnevelder, 0,3 guld/hvid randet wyandotter🐓🐓🐔🥚🥚0,1 guld/blå randet Wyandot. samt 0,3 ea blandinger: 2 sorte og 1 blå, 🐥🐥

Offline Majbrittbo

  • Bruger
  • Indlæg: 182
Sv: Skruk???🐓
« Svar #12 Dato: 12 April , 2018, 14:46 »
Så nærmer det sig... skulle gerne klække her i weekenden.
Jeg har forsøgt mig med at lyse æg... hold da op det er svært... og nervepirrende...
de 5 silke æg er gennemsigtige- så de er vel tomme... har slået et’ ud i sidste weekend, sansynligvis ubefrugtet, eller... så er der 4 tilbage... 3 chokolade farvede maran æg, og et orpington. Det sidste æg er lysebrunt og ser fint ud.... har dog ikke ku se disse blodåre i ægget. Men en sort klat og et par dage senere en stor sort klat. Nu fylder det næsten hele ægget ud👍🐥🐣 men de 3 andre mørke æg kan jeg ikke se ind i... men de er tunge... så tænker de er ok🐥 ? Spændene om det lykkedes....
Min ene barnevelder høne er vist lidt skabs skruk...
Hun vil mægtig gerne ruge på rugeæggene... og også i reden ved siden af.... men kun fra kl 9-10 stykker og til ud på eftermiddagen☺️Så kommer hun ud for at slikke sol og hygge med de andre høns... måske kan hun blive en god reserve mor... jeps der kom hun ud efter 4. 1/2 time på reden🙄 jeg har læst mig til at barneveldere ikke skrukker? Så...☺️🙄😏tosset høne ihvertfald.
0.1 sort engelsk aucana Og 0,1 sølv/sort dobbeltrandet Barnevelder, 0,3 guld/hvid randet wyandotter🐓🐓🐔🥚🥚0,1 guld/blå randet Wyandot. samt 0,3 ea blandinger: 2 sorte og 1 blå, 🐥🐥

Offline Bente E.

  • Bruger
  • Indlæg: 967
Sv: Skruk???🐓
« Svar #13 Dato: 12 April , 2018, 20:05 »
Jeg har haft to barneveldere, der var meget fine skrukhøner, både trofaste på reden og mægtig søde og dygtige mødre. Ikke alle stammer ruger, men man kan jo være heldig.
Nogle maraner, nogle araucana.

Offline Majbrittbo

  • Bruger
  • Indlæg: 182
Sv: Skruk???🐓
« Svar #14 Dato: 12 April , 2018, 20:34 »
Lyder som om der er håb så... troede ikke de, men ja nogle isa’er skrukker jo også... men hun må godt vente lidt☺️
Men tror hun ville være rigtig god mor.. hun er meget tillidsfuld og sætter sig ned selv om jeg kommer gående på den anden side af hegnet.😁😂 hun vil gerne snakkes med og nusses lidt- men kun lidt, ikke sådan en sød kæle høne, man kan hygge sove med🙄😁
0.1 sort engelsk aucana Og 0,1 sølv/sort dobbeltrandet Barnevelder, 0,3 guld/hvid randet wyandotter🐓🐓🐔🥚🥚0,1 guld/blå randet Wyandot. samt 0,3 ea blandinger: 2 sorte og 1 blå, 🐥🐥