Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: syg kylling  (Læst 2650 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline B. Moller

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 10
syg kylling
« Dato: 19 ſeptember , 2017, 22:09 »
Den ene af mine kyllinger på 1 uge virker syg... den trækker vejret rigtig hurtigt  :-[  Er der noget jeg kan gøre?

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 110
Sv: syg kylling
« Svar #1 Dato: 20 ſeptember , 2017, 06:26 »
Du skal sørge for, at der er adgang til friskt vand, skaller og fint grus/sand til kråsen. Et godt startfoder, fint klippet grønt og gerne undulatfrø. At der er plads i kyllingekassen til, at de små kan opholde sig væk fra varmelampen, når de ønsker det. Hold øje med at der ikke sidder små 'prutte-propper' ved kloakken og gør der, skal disse fjernes. Ud over dette er der ikke så meget at gøre for de helt små kyllinger. En hurtigt vejrtrækning behøver ikke betyde noget negativt, men det kan godt være tegn på, at kyllingen ikke er bestemt til at komme videre i livet.
Pøj, pøj med den
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline B. Moller

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 10
Sv: syg kylling
« Svar #2 Dato: 20 ſeptember , 2017, 09:31 »
Tak for dit svar :) De er i en kyllingemoder og har kyllingefoder, afklippet grønt, vand, skaller og sand og knust majs. Alt er i orden for dem. Den der virker syg havde en klat prut bagi... sådan noget sejt hvidt noget. Det har jeg fjernet med en våd vatpind. Jeg har puttet nogle dråber vand i dens næb. Håber bare den kommer sig det lille pus :) Ak ja hårdt at være ny kyllingemor   :-\

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 110
Sv: syg kylling
« Svar #3 Dato: 20 ſeptember , 2017, 11:42 »
Er det 'skrighalsen'?
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14