Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: De kanøfler hende?  (Læst 4627 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Dortea

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 23
De kanøfler hende?
« Dato: 25 ſeptember , 2013, 19:59 »
Hej.

Jeg har en landand, som for to uger siden begyndte at halte kraftigt - hun støttede på vingen hele tiden.. Så vi gav hende en forbinding på et par dage, og en uges tid efter haltede hun ikke mere. Nu går hun fint - men støtter stadig på vingen, især hvis hun skal op eller ned
Meen, de andre moskusænder er begyndte at nappe hende i hovedet, ved næbet og i vingerne og hendes halefjer ser ødelagte ud. De andre landænderr gør hende ikke noget.. Men synes det er synd - for hun gemmer sig om morgenen når der er mad, ligger for sig selv om natten (dog er hun sammen med de andre når de er ude om dagen) og hun ligger bare...
Hvad skal jeg gøre? Er den eneste udvej slagtning ?

1.1 næsebjørn + unge
11 moskus ællinger
8 landand ællinger :)

Offline Helle Enevoldsen (josefineamanda)

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 745
Sv: De kanøfler hende?
« Svar #1 Dato: 26 ſeptember , 2013, 06:49 »
Du har muligvis for mange andrikker ;kr
Mvh. Helle
Familien består af:
1 mand og to døtre.
Store sorte Australorps, Gule Orpington, MEDK, 1.2 gæs,
4 hunde, 2 katte.

Offline Dortea

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 23
Sv: De kanøfler hende?
« Svar #2 Dato: 26 ſeptember , 2013, 10:38 »
Altså de er jo kun mellem 9 og 12 uger? Kan hannerne godt være onde allerede i den alder?

Det er nok 8 andrikker og 4 ænder mellem moskuserne, som det ser ud lige nu - er det derfor de er efter hende?

Skal hu bare isoleres indtil hun er oven på, eller?
1.1 næsebjørn + unge
11 moskus ællinger
8 landand ællinger :)

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: De kanøfler hende?
« Svar #3 Dato: 27 ſeptember , 2013, 09:52 »
Jeg ville lade hende gå for sig selv, sammen med en veninde så de kan hygge om mad og sovested..
Måske er det en god ide at lade ænder og andrikker gå hver for sig, så der er ikke er den konkurrence om kønnene, selvom de er meget unge.

Hun trænger nok til fred for overgrebene, så hun kan komme sig helt, og få lov at gå eller ligge som det passer hende.

Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline thomas t

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 107
Sv: De kanøfler hende?
« Svar #4 Dato: 30 ſeptember , 2013, 10:02 »
Har prøvet det.  Da du først var efter hende af min blev de ved både hanner og hunner. Så kiggede jeg lidt efter og så der var en der ikk var efter hende. Så tog jeg de to og kom de i en stald med hygge og mad og vand. Indtil hun var pæn og flot i fjerdragt igen. Så satte jeg dem tilbage og der har intet været siden. 

Offline Dortea

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 23
Sv: De kanøfler hende?
« Svar #5 Dato: 30 ſeptember , 2013, 10:24 »
Har prøvet det.  Da du først var efter hende af min blev de ved både hanner og hunner. Så kiggede jeg lidt efter og så der var en der ikk var efter hende. Så tog jeg de to og kom de i en stald med hygge og mad og vand. Indtil hun var pæn og flot i fjerdragt igen. Så satte jeg dem tilbage og der har intet været siden.

Tak :)
Kan se det går bedre - så ser lige tiden an - om det bare var en "hakkeorden". Men ellers prøver jeg lige det!
1.1 næsebjørn + unge
11 moskus ællinger
8 landand ællinger :)

Offline Metmus

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 248
Sv: De kanøfler hende?
« Svar #6 Dato: 15 Oktober , 2013, 23:46 »
Er i samme situation pt.. 9 moskusænder, 2 landænder.. de er alle voksne nu, men moskuserne er S Å hårde ved landænderne..specielt dame anden.. Og det er moskusdamerne, der er værst! Der er en andrik og 8 moskusdamer og en landand og en landandrik!
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline Dortea

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 23
Sv: De kanøfler hende?
« Svar #7 Dato: 17 Oktober , 2013, 10:58 »
Er i samme situation pt.. 9 moskusænder, 2 landænder.. de er alle voksne nu, men moskuserne er S Å hårde ved landænderne..specielt dame anden.. Og det er moskusdamerne, der er værst! Der er en andrik og 8 moskusdamer og en landand og en landandrik!

Ja her endte det med hun var så dårlig vi slagtede hende - hun vejede kun 1480g :/
1.1 næsebjørn + unge
11 moskus ællinger
8 landand ællinger :)

Offline Metmus

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 248
Sv: De kanøfler hende?
« Svar #8 Dato: 17 Oktober , 2013, 15:36 »
Så slemt synes jeg nu ikke, det er her..men jeg synes bare de moakusænder er ret hårde, ikke kun ved hinanden, men specielt andre!!
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling