Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: automatisk vandbeholder  (Læst 3329 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Betinawj

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3
automatisk vandbeholder
« Dato: 27 ſeptember , 2018, 15:22 »
Hej.
Mine høns kunne godt tænke sig en vandbeholder eller vandtrug med flyder hvor man kan tilkoble vandslangen så de altid har frisk vand, men hvad skal jeg vælge. Håber at høre både gode og dårlige erfaringer.
Venlig hilsen Betina

Offline Hans-Kurt

  • Bruger
  • Indlæg: 1 934
Sv: automatisk vandbeholder
« Svar #1 Dato: 27 ſeptember , 2018, 20:30 »
Velkommen på DFF. Jeg har ikke erfaring med automatvander til høns, men til kvæg. Du skal sikre dig, at vandet også er der ifm frostperioder. Du skal tilse det dagligt og sørge for det er rent. Her skal du opsætte det med omtanke, netop for det ikke bliver beskidt straks du har fjernet dig fra hønsehuset. Jeg har en stor vandbeholder, som er hævet noget over gulvet. Så er der lagt mursten der danner en trappe op til vandet. I frostperioder får hønsene vand to gange dagligt, fyldt i en alm gryde.

Offline Betinawj

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3
Sv: automatisk vandbeholder
« Svar #2 Dato: 28 ſeptember , 2018, 22:52 »
Tak for svaret Hans-Kurt.
Jeg har en gammel automatvander til mine høns, men den er blevet utæt og står ikke til at rede. Når det er frostvejr får de Vand i gryder et par gange om dagen, da slangen fryser til. Jeg går meget op i mine høns og tilser dem 2-4 gange om dagen.
Vh Betina

Offline Hans-Kurt

  • Bruger
  • Indlæg: 1 934
Sv: automatisk vandbeholder
« Svar #3 Dato: 29 ſeptember , 2018, 22:32 »
Det er godt at være høne hos dig, kan jeg se udfra din pasning .

Offline Betinawj

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3
Sv: automatisk vandbeholder
« Svar #4 Dato: 30 ſeptember , 2018, 11:48 »
Ja, man skal jo passe godt på dem. Jeg nyder at gå i både hønsehus og hønsegård.