Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: nye kyllebasser  (Læst 2275 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Gerda

  • Bruger
  • Indlæg: 824
nye kyllebasser
« Dato: 12 Marts , 2019, 11:05 »
Så lykkedes det også for mig at få små kyllebasser. 3 stk. blev det til. Nu har jeg så sat en ny portion i gang, dennegang af mine egne. De 3 her var æg jeg har købt.
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner

Lene Skelmose

  • Gæst
Sv: nye kyllebasser
« Svar #1 Dato: 12 Marts , 2019, 11:15 »
Man bliver så glad over de små. Så er det FORÅR!!!!!

Offline Gerda

  • Bruger
  • Indlæg: 824
Sv: nye kyllebasser
« Svar #2 Dato: 12 Marts , 2019, 11:56 »
ja lige præcis. Hvad bliver det til med dig. Bruger du slet ikke din rugemaskine mere.
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner

Lene Skelmose

  • Gæst
Sv: nye kyllebasser
« Svar #3 Dato: 12 Marts , 2019, 12:13 »
Jo-jo. Men mine er begyndt at skrukke - så det udnytter jeg de år hvor de gør det. Har haft Australorps i 5-6 år og indtil sidste år havde jeg kun haft een skruk. Sidste år to. Der er gået mode i det eller også smitter det  :)

Starter rugeæggene op i maskinen. Sorterer de befrugtede fra efter en uge. Lægger halvdelen af de resterende under hønen- den sidste halvdel bliver i maskinen og når de begynder at klække kommer de ud under hønen så alle klækker sammen.

Lene Skelmose

  • Gæst
Sv: nye kyllebasser
« Svar #4 Dato: 12 Marts , 2019, 12:27 »
Har lige fået positivt svar på Wyandot-rugeæg efterlysning. De sølv/sortrandede. Kan ret godt lide deres buttede form - og så har de en sjov båt-båt stemme. Så nu er rugemaskinen hentet frem og snart klar - i tilfælde at jeg kan hente æggene i dag. Kan jo lige så godt komme i gang.

Offline Gok

  • Bruger
  • Indlæg: 290
Sv: nye kyllebasser
« Svar #5 Dato: 12 Marts , 2019, 18:24 »
"Kyllebasser"! Det er bare sådan et godt ord! ;D

Offline Gerda

  • Bruger
  • Indlæg: 824
Sv: nye kyllebasser
« Svar #6 Dato: 12 Marts , 2019, 21:15 »
ja de er jo også mine små basser. Og da der kun er 3 kan jeg pusle og nusle med dem hele tiden. Og hvis jeg ikke selv har tid skal mit barnebarn nok hjælpe til. Hun ville gerne have en kylling med hjem, det går så bare ikke for de holder kat og den vil helt sikkert gerne have en kyllesteg. Jeg tror så også moderen var lykkelig over at det ikke kunne lade sig gøre.
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner