Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Kyllinger dør!!!  (Læst 2045 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Rasmus Hvidkjær

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 12
Kyllinger dør!!!
« Dato: 23 Marts , 2018, 07:30 »
Hej med jer

Jeg har for ca 3 uger siden ruget wyandotkyllinger ud, hvilket gik fint, men nu her på det sidste, er der 2 der er døde.

jeg kan kigge til dem om aftenen hvor alt er ok, når jeg så kommer ud om morgenen er der en der er død,

Jeg kan ikke lige se, hvad jeg gør forkert,

De går i en palleramme 80x120 med varmelampe, frisk vand, mad og skaller strøelsen er Easystrø.

Men der er et problem mere! Der går nu kun 1 kylling i indhegningen, kan det godt gå?


Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 110
Sv: Kyllinger dør!!!
« Svar #1 Dato: 23 Marts , 2018, 09:18 »
Hvis ikke kyllingerne får den rette varme, så dør de. Kyllingerne kan fint være aktive og friske om aftenen og døde næste morgen, hvis de ikke har haft nok varme. I 3-ugersalderen skal der være 26-30 grader konstant under varmelampen


Har din enlige kylling ikke en skrukmor, må du anskaffe dig et par jævnaldrende venner til den. En kylling kan IKKE leve alene
« Senest Redigeret: 23 Marts , 2018, 09:20 Fra Helle K. »
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Rasmus Hvidkjær

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 12
Sv: Kyllinger dør!!!
« Svar #2 Dato: 23 Marts , 2018, 09:45 »
Varmen er helt ok under lampen!

Ja jeg må ud og hente et par nye venner til den lille stakkel!

Rasmus

Offline Snowwhite111

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 10
  • Jeg ELSKER ❤️❤️❤️ At Holde Høns❤️
Sv: Kyllinger dør!!!
« Svar #3 Dato: 23 Marts , 2018, 14:16 »
Mine påske kyllinger er henholdsvis 4-5 uger nu - det er de helt små bitte Dværg Silkekyllinger , 4 stk , og meget micro - Jeg har dem på badeværelset sammen med deres moar❤️ 😊 Det er MEGET hyggeligt og jeg kan varmt anbefale alle at have kyllinger på badeværelset : virkeligt hyggeligt og Det er god konstant lunt og man kan tjekke dem hele tiden , også når man skal , om natten tisse ☺️ De små bitte pip giver glæde i hjemmet og det er nemt at have dem og kyllingerne STOR trives ❤️❤️❤️❤️❤️
❤️