Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Høns sover i æbletræet  (Læst 2162 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Redneck

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 19
Høns sover i æbletræet
« Dato: 20 August , 2017, 12:13 »
Jeg har et kuld på 7 (3,4) fra maran og tværstribet, som nu er 11 uger - kaldet de unge.
De er begyndt at sove i æbletræet der står i hønsegården - uanset om det regner eller blæser..😳
Hønsehuset er stort nok (masser af ledigt plads på lægten) til at de kan være der sammen med de voksne, men de vælger altså æbletræet..
Idet de jo nok ikke kan holde til at sove ude når det bliver lidt koldere, vil jeg gerne have dem til at bruge hønsehuset.
Der er i forvejen 8 høns og en hane i hønsehuset. ved sengetid går de unge lige ind og kigger i hønsehuset, men går hurtigt ud igen, og hopper / flyver op i æbletræet hvor de sidder på en lægte i 2 meters højde.

Nogen her på forum der har et tip til hvordan det kan løses..?
Med venlig hilsen Thomas

0,3 lys sussex
0,3 maran sort kobber
0,3 australorp
0,2 blomsterhøns
1,0 tværstribet hane
1,2 Jumbo vagtler
Hest, Gris, Parakitter, skildpadder og katte.

Offline Hans-Kurt

  • Bruger
  • Indlæg: 1 934
Sv: Høns sover i æbletræet
« Svar #1 Dato: 20 August , 2017, 23:58 »
Tror du skal flytte dem ind hver aften, til de har lært hvor de skal sove.  :P

Offline Redneck

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 19
Sv: Høns sover i æbletræet
« Svar #2 Dato: 21 August , 2017, 22:20 »
Har prøvet at flytte dem ind til de voksne, men hver gang skaber det så meget postyr, at samtlige høns render rundt ude i gården inden jeg er færdig.
Når så jeg forlader stedet går de tilbage til udgangspunktet igen, såå... hmmm..

Har fundet et lille ekstra hønsehus, som de nu er blevet flyttet ind i - så må vi se..
Med venlig hilsen Thomas

0,3 lys sussex
0,3 maran sort kobber
0,3 australorp
0,2 blomsterhøns
1,0 tværstribet hane
1,2 Jumbo vagtler
Hest, Gris, Parakitter, skildpadder og katte.

Offline Majbrittbo

  • Bruger
  • Indlæg: 182
Sv: Høns sover i æbletræet
« Svar #3 Dato: 22 August , 2017, 08:51 »
Når de flyttes på pinden til aften, lukkes lemmen til gården. Så de ikke render ud den vej igen. Så er det kun inde i huset de kan baske lidt rundt, men tænd evt lidt lys (eller lygte) så de kan finde op på pinden igen når roen sænker sig.
0.1 sort engelsk aucana Og 0,1 sølv/sort dobbeltrandet Barnevelder, 0,3 guld/hvid randet wyandotter🐓🐓🐔🥚🥚0,1 guld/blå randet Wyandot. samt 0,3 ea blandinger: 2 sorte og 1 blå, 🐥🐥