Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Wyandotter 10uger fodring?  (Læst 1925 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline o0Zilla0o

  • Bruger
  • Indlæg: 32
Wyandotter 10uger fodring?
« Dato: 10 Maj , 2018, 22:16 »
Skønt at være tilbage på forummet, efter næsten 3år uden høns.
- havde blå dværg silker før. Men er nu flyttede fra byen (lejet hus) til ét skønt landsted med masser af mark og grønne arealer. (2ha og 4000kvm grøn have.)

Jeg er snart den heldige ejer af nogle skønne wyandotter & Brahma. Jeg har fået én masse super info fra forummet via. søgning... Men syntes ikke helt jeg kan finde helt det jeg mangler at få på plads ang. de nye wyandotter.  ::) Nemlig hvilken fodring der er mest optimalt for sådan nogle på 10uger hvor meget af hvad osv. Vil jo gerne de får den bedste start. :laugh:

Så kast gerne nogle guldkorn min vej.  /o
1,1 Blå Brahma
0,1 Sølv sort/randet wyandot
0,1 Sort/hvid Columbia Brahma
0,1 Blå/hvid Columbia Brahma
0,1 Blå/randtegnet Orpington

Offline Hans-Kurt

  • Bruger
  • Indlæg: 1 934
Sv: Wyandotter 10uger fodring?
« Svar #1 Dato: 12 Maj , 2018, 08:01 »
Til lykke med dit nye hjem. Det lyder dejligt - for dig og dine dyr.
Et sådant sted giver alle tiders foder - fra selve naturen - dine dyr har alle muligheder for at finde god føde hver dag ved at afsøge området.
Men det kræver jo fri adgang - og det er ikke alle der giver det.
Giver du fri adgang, kan du efter min mening nøjes med at give lidt supleringsfoder ved aftenstide - korn - havregryn - havregryn med yoghurt - madrester fra køkkenet. Jeg benytter aldrig færdigblandede voksefoder, men det kan man jo gøre hvis man syntes.

Offline o0Zilla0o

  • Bruger
  • Indlæg: 32
Sv: Wyandotter 10uger fodring?
« Svar #2 Dato: 12 Maj , 2018, 10:30 »
Til lykke med dit nye hjem. Det lyder dejligt - for dig og dine dyr.
Et sådant sted giver alle tiders foder - fra selve naturen - dine dyr har alle muligheder for at finde god føde hver dag ved at afsøge området.
Men det kræver jo fri adgang - og det er ikke alle der giver det.
Giver du fri adgang, kan du efter min mening nøjes med at give lidt supleringsfoder ved aftenstide - korn - havregryn - havregryn med yoghurt - madrester fra køkkenet. Jeg benytter aldrig færdigblandede voksefoder, men det kan man jo gøre hvis man syntes.

Det er planen de skal have lov til at gå frit når jeg er hjemme, så de netop kan hakke i de mange forskellige ting her vokser + de mange indsekter der befinder sig i sådan nogle store grønne områder.  :D Så de netop kan få en masse af alt det gode fra naturen, det vil jo være en skam ikke at udnytte alt det. Og kun når jeg ikke er hjemme, vil de være lukket i hønsegården.

Tak for dit skriv, ang. foder  /o
1,1 Blå Brahma
0,1 Sølv sort/randet wyandot
0,1 Sort/hvid Columbia Brahma
0,1 Blå/hvid Columbia Brahma
0,1 Blå/randtegnet Orpington

Offline Hans-Kurt

  • Bruger
  • Indlæg: 1 934
Sv: Wyandotter 10uger fodring?
« Svar #3 Dato: 13 Maj , 2018, 21:58 »
 /o