Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: lukkelem  (Læst 3421 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Gerda

  • Bruger
  • Indlæg: 824
lukkelem
« Dato: 26 April , 2018, 10:57 »
Uha siger jeg bare. Pas på hvis i har automatisk lem. Her til morgen da den hejste op knækkede snoren pludselig og lågen faldt ned med et brag og ramte kokkemanden i hovedet. Jeg håber og tror det gik godt. Den har været både ind og ud efterfølgende gennem lågen. Jeg troede ikke sådan en snor bare kunne knække men nu er jeg blevet det klogere. Jeg skal ud at finde en ny snor. Er der nogen der ved hvor lang sådan en er.
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner

Offline Hans-Kurt

  • Bruger
  • Indlæg: 1 934
Sv: lukkelem
« Svar #1 Dato: 26 April , 2018, 23:21 »
Uha, sikke noget. Jeg bruger en tynd stål wire. den springer ikke. /o

Offline Gerda

  • Bruger
  • Indlæg: 824
Sv: lukkelem
« Svar #2 Dato: 27 April , 2018, 07:24 »
stålwire siger du men kan den bruges på en automatisk lem. Den skal jo kunne rulles op på spolen. Eller hvad.
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner

Offline Hans-Kurt

  • Bruger
  • Indlæg: 1 934
Sv: lukkelem
« Svar #3 Dato: 27 April , 2018, 20:40 »
Min lågeløfter-maskine er placeret oppe under loftet i hønsehuset over hullet til hønsegården, så jeg kan koble (binde) en wire på den tråd der vikles omkring spolen. Det er altså ikke wiren der vikles op på spolen, men den tråd der er formonteret på spolen, Giver det mening ?

Offline Gerda

  • Bruger
  • Indlæg: 824
Sv: lukkelem
« Svar #4 Dato: 27 April , 2018, 20:45 »
Ja det gør det. Det er også sådan jeg har det. Og den tråd der knækkede er den der kører om spolen. Den anden del skal nok klare det. Så nu er jeg på jagt efter noget nyt tråd. Jeg mener det er mursnor.
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner

Offline Hans-Kurt

  • Bruger
  • Indlæg: 1 934
Sv: lukkelem
« Svar #5 Dato: 28 April , 2018, 19:39 »
Muresnor er stærkt  /o

Offline Gerda

  • Bruger
  • Indlæg: 824
Sv: lukkelem
« Svar #6 Dato: 28 April , 2018, 21:04 »
Tak for svar. Det prøver jeg
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner

Offline per kristiansen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 22
Sv: lukkelem
« Svar #7 Dato: 13 Maj , 2018, 09:19 »
Jeg har brugt fiskesnøre, af den type der hedder braided wire. Jeg har købt en rulle med 100 meter i tykkelsen 0,35.

Offline preben r

  • Bruger
  • Indlæg: 463
  • Med udsigt til den jyske højderyk.
Sv: lukkelem
« Svar #8 Dato: 13 Maj , 2018, 10:04 »
Biltema har stålwirer ned til 1,2-1,6mm x 10m hvis det ikke er for tyk der til
opdræt af
stor chokoladefarvet    Wyandotter
dværg chokoladefarvet Wyandotter
stor Sort wyandotter

http://racefjerkrae.dk/dffr/
http://www.h-o-o-f.dk
http://www.danskwyandotklub.dk/

Offline Gerda

  • Bruger
  • Indlæg: 824
Sv: lukkelem
« Svar #9 Dato: 13 Maj , 2018, 11:27 »
Tak for svar. Det vil jeg have fat på.
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner