Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Øjenbetændelse mild  (Læst 2078 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lotte thiesen

  • Bruger
  • Indlæg: 13
Øjenbetændelse mild
« Dato: 19 April , 2017, 07:13 »
Min hane har længe haft løbende øjne . Og hævet i hovedet . Dyrlægen valgte isathal øjen dråber . Men synes ikke det virker . Nogen der har erfaring med produktet?   Han er også en lille smule snottet . Og får urtepensil te og havre grød med hvidløg og vitaminer . Hvad kan jeg ellers gøre det vil ikke rigtig slippe så snart det blæser og er koldt er det lige som det kommer igen . Han er dog ikke mærket af det . Spiser og drikker osv .

Sendt fra min D5503 med Tapatalk


Offline Lotte thiesen

  • Bruger
  • Indlæg: 13
Sv: Øjenbetændelse mild
« Svar #1 Dato: 19 April , 2017, 16:44 »
Ingen hjælp?

Sendt fra min D5503 med Tapatalk


Offline DucksDelight

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 8
  • DucksDelight
Sv: Øjenbetændelse mild
« Svar #2 Dato: 01 Maj , 2017, 22:51 »
Hej Lotte

Sikkert et lidt sent svar, men først set dit indlæg idag.

Jeg har ikke lige hørt om det præparat, men min kammerat fik ordineret Tobrix øjendråber til øjenbetændelse hos gæs. Igen senere det år til ænder. Det var yderst effektivt hos begge. Det overraskede mig, da jeg tror jeg har læst herinde at Fucithalmic skulle være effektivt også.

Bemærkelsesværdigt at du skriver at det kommer igen, når det blæser op og er koldt. Jeg tænker mere over blæsten. Gad vide om du har en tør støvet jord eller andet bunddække som hvivler mindre partikler op i luften, som så generer hans øjne? hertil eller efterflg hævelser? kun et gæt.
Eller træk?

Sidder og tænker om en hane kan have allergisk reaktion? aner det ikke.....

Om ikke andet, så forsøg med Tobrix, det tog både let og slem øjenbetændelse hos hans fjerkræ, i begge tilfælde indenfor 12-24 timer, selvom han så fortsatte behandling som foreskrevet.

Nu ved jeg ikke hvor ivrig du er med at finde årsagen til hans problem. Du kunne jo gå på apoteket og købe disse små engangs pipetter med klar steril skyllevæske, som du kun drypper/skyller hans øjne med, når de vejrforhold gør sig gældende. Se om det hjælper? udelukkelsesmetoden