Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Vil I have vores silkehaner!?  (Læst 2029 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline uba

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3
Vil I have vores silkehaner!?
« Dato: 10 April , 2017, 17:33 »
Hej,
vi fik små kyllinger i september - og nu er de store - og vi skulle jo have høns, der lagde æg.
Men... så begyndte den ene at gale, og når den ene hane galer, galer hele flokken.
Jeg tror minimum 5 ud af de 7 vi har, er haner.... Og vi vil ikke have dem, men er det nu ikke lidt synd at slagte dem, blot på grund af deres køn? eller hvad? Jeg aner ikke hvor stor afsætning, der er? De er så fine og ligner noget fra fraglerne. Men ud skal de altså. Så hvis nogen vil have dem, er de meget velkomne til afhentning snarest muligt, i Sorø.
Ring gerne på 40857771 eller skriv på mail.
Med venlig hilsen (og tak for et udmærket indlæg om kønsbestemmelse, jeg læste forleden.... ;D
Ulla

Offline Hans-Kurt

  • Bruger
  • Indlæg: 1 934
Sv: Vil I have vores silkehaner!?
« Svar #1 Dato: 10 April , 2017, 23:17 »
Jeg ville slagte dem, det kan give en dejlig middag, hvor man ved hvor kødet kommer fra og hvordan det har levet  ;)

Offline uba

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3
Sv: Vil I have vores silkehaner!?
« Svar #2 Dato: 11 April , 2017, 08:03 »
Du har ret. Det virker heller ikke som om der er den store afsætning!

Offline Raziel

  • Bruger
  • Indlæg: 2 759
    • Hobbydyrenes blog
Sv: Vil I have vores silkehaner!?
« Svar #3 Dato: 11 April , 2017, 09:17 »
Enig med Hans kurt. Det er ikke synd at slagte dem, det er mere synd at lade dem gå til de kommer op at slås. Alle unghaner bliver slagtet her hos mig. Tænk på at folk der holder høns, ofte kun har høner og hvis de overhovedet har en hane, så er det tit kun én. Der er ikke hjem til alle de haner, der bliver klækket hvert år.
Mvh. Pia - www.hobbydyrene.blogspot.dk
5 kaniner - 3 katte - 2 marsvin - 1 kornsnog - 1 leopardgekko - mus til foder.
Blandet hønsehold med forskellige racehøns og blandinger.

Offline uba

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3
Sv: Vil I have vores silkehaner!?
« Svar #4 Dato: 11 April , 2017, 09:20 »
Tak. Jeg kender ikke så meget til hobbyen at have fjerkræ, og vi har dem netop fordi vi gerne ville omdanne vores madaffald til æg på en hyggelig måde!
Men det kommer ikke til at ske, jo...
Tak for jeres besyv.

Offline Hans-Kurt

  • Bruger
  • Indlæg: 1 934
Sv: Vil I have vores silkehaner!?
« Svar #5 Dato: 11 April , 2017, 14:23 »
Jeg slagter mine unghaner - ofte for sent  ::) - af to grunde: 1 for at få dejligt kød i fryseren (læs Maven  ;D). 2 for de stakkels høns´ skyld, der går sammen med dem. Her for nogle måneder siden havde jeg 4 unghaner. De trådte mine høns så hårdt, at jeg troede den ene af de ældste var ved at dø. Hun hyperventilerede og lå bare hen. Jeg troede hun var døden nær. Da de 3 haner blev slagtet, "vågnede" hun op dagen efter og har det godt igen. Hun var altså ikke syg og godt jeg ikke slagtede hende  ???

To much sex - you know  ::) *b