Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Kan man?  (Læst 1628 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline FrkRos

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 35
Kan man?
« Dato: 10 April , 2017, 14:51 »
Hejsa. <L
Mit spørgsmål går på om man kan have 3 høner gående uden hane. da vi kun er interesserede i et par æg, og hygge høns.

kunne godt tænke mig en Stor gul Orpinton, en Maran og en Araucana, mest for æggefarverne, og så fordi jeg synes de er flotte, (har haft de store gule Orpington før).

Har ikke høns nu, men den store hønsegård og "huset" står klar, og med ny såede græs, og et areal på 2500 kvadratmeter have de kan gå frit i (dog skal de dele haven med to moskusande damer også) og har ventede (og venter stadig) til fugleinfluenzaen er ovre, da der ikke er tag på gården. det eneste vi mangler er at slå hul i væggen til hønsehuset. (er en staldbygning i laden)

kan de selv finde ud af samle sig og gå i hus om aftenen uden en hane?
og fungere de racer sammen når der kun er en af hver?

Mvh. Rosita :D
Hilsen Rosita.

0.2 Moskusænder
1.0 Engelsk bulldog
1.1 huskatte
1.0 Tamgris (Manden) ;)

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Kan man?
« Svar #1 Dato: 10 April , 2017, 16:24 »
Man kan sagtens have høns uden hane.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline FrkRos

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 35
Sv: Kan man?
« Svar #2 Dato: 10 April , 2017, 18:52 »
Okay, tusind tak for svar.
Så skal jeg bare på jagt efter de 3 racer;)
Hilsen Rosita.

0.2 Moskusænder
1.0 Engelsk bulldog
1.1 huskatte
1.0 Tamgris (Manden) ;)

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Kan man?
« Svar #3 Dato: 11 April , 2017, 10:25 »
Du skal nok holde hønsene inde nogle dage. Den dag du vælger at lukke dem ud, skal du gøre det sidst på dagen, så når de ikke for langt væk fra huset, og kan nemt finde ind.
Til orientering forlanger loven i Danmark, at svømmefugle og høns holdes adskilt, I Tyskland er det lige modsat, der SKAL der være høns sammen med f.eks. ænder, fordi høns er gode til at påvise, hvis ænderne skulle være smittet med fugleinfluenza!
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk