Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: GMO frit tilskudsfoder?  (Læst 3133 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lisbethu

  • Bruger
  • Indlæg: 31
GMO frit tilskudsfoder?
« Dato: 09 Marts , 2017, 19:08 »
Hej :)
Da jeg skal til at holde høns lige om lidt, er jeg begyndt at tænke lidt i foderplan. Er nået frem til at ville fodre med 50 %æglægningspiller (tilskudsfoder), 50% korn, samt skaller,  diverse grønt, og hønseguf ved siden af (gode råd modtages gerne). Jeg kan dog ikke finde GMO-frit tilskudsfoder nogen steder.
Jeg kan se at problematikken er vendt herinde for et par år siden. Er det stadig ikke muligt at opdrive økologisk/GMO-frit tilskudsfoder nogen steder?? Jeg håber, at en eller flere på forum kender til en leverandør.
Vil mine høns blive fejlernæret, hvis jeg erstatter tilskudspillerne med fuldfoder? Jeg er klar over at de vil lægge færre æg grundet det lavere samlede proteinindtag, men det er af mindre betydning, så længe de trives og får den ernæring de har brug for.
I øvrigt et super interessant og lærerigt forum. Tak for det :)

Offline TroelsRasmussen

  • Bruger
  • Indlæg: 33
Sv: GMO frit tilskudsfoder?
« Svar #1 Dato: 09 Marts , 2017, 20:31 »
Du kan bruge danskproducerede rapskager, kød, fiskemel mm. som proteinkilde. Men en simpel søgning på google viser at fx plantorama sælger øko foder.

Offline Lisbethu

  • Bruger
  • Indlæg: 31
Sv: GMO frit tilskudsfoder?
« Svar #2 Dato: 09 Marts , 2017, 20:57 »
Tak for svar. Kan dog kun se at de sælger økologisk fuldfoder, ikke tilskudsfoder (som i deres tilfælde er Møllerens "fuld af pep").