Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Sikring af hønsegård eller.?  (Læst 2385 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline CarinG

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1
Sikring af hønsegård eller.?
« Dato: 04 Marts , 2017, 21:04 »
Halløj.
Vi har herhjemme besluttet at ville have høns. Vi bor på landet, op ad en skov, og har selvfølgelig gjort os tanker om hvordan vi så bedst beskytter hønsene mod ræve. Der er i forvejen bygget et udhus til vores garage som har fungerer som hønsehus af de tidligere ejere. Og hertil hører også en hønsegård. Der er derudover en god ind-udgang til hønsene til hønsegården, som kan lukkes forsvarligt så ræve eller rotter ikke kan komme til om natten. Derfor er vores spørgsmål også om det er nødvendigt at sikre bunden af hønsegården.? Da hønsene jo ikke vil være ude om natten forestiller jeg  mig, og selv hvis en ræv eller rotte skulle kunne komme ind i hønsegården om natten, kan de ikke komme ind til hønsene. Det er et solidt bygget hønsehus af sten nemlig. Håber I kan hjælpe med mit spørgsmål 😀

Offline Hans-Kurt

  • Bruger
  • Indlæg: 1 934
Sv: Sikring af hønsegård eller.?
« Svar #1 Dato: 06 Marts , 2017, 12:51 »
Velkommen CarinG. Det er da en god ide at holde høns. Man kan sikre sig og sikre sig, igen og igen, på uendelig mange måder. Men det kan alligevel gå galt. Ræv og rotter er smarte dyr, der kan finde på hvad som helst, man ikke lige tog højde for.

Så du skal blot selv tage stilling til, hvor meget du vil sikre dig (dine høns) mod ræv og rotter. Ræve jager også i dagtimer, hvor hønsene går ude, her kan du  være ude for, at han tager en høne. Rotter arbejder heller ikke kun ved nattetide. De kan også smutte ind i hønsehuset i dagtimerne. Så........

Hel og lykke med det.