Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Er min Orpington hane syg?  (Læst 8003 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Lene Skelmose

  • Gæst
Sv: Er min Orpington hane syg?
« Svar #15 Dato: 23 Februar , 2017, 09:54 »
Jeg plejer at vaske med lunkent vand hvis det bliver for meget. Nemmest at tage det inden det bliver for tørt - har i et enkelt tilfælde måttet klippe det af. Det kan blive ret hårdt så man må bruge lidt tid på at bløde det op.

Offline Klumpfisken

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 31
Sv: Er min Orpington hane syg?
« Svar #16 Dato: 23 Februar , 2017, 19:58 »
Jeg skal ikke kunne sige om det hjælper dig, men jeg har haft samme problem med en høne på et tidspunkt. Efter lidt research fandt jeg ud af at mangel på d-vitamin kunne være en årsag. Jeg kom i tanke om, at jeg havde været lidt doven med levertran den vinter, så det gav god mening.
Kort fortalt købte jeg d-dråber til småbørn og gav hønen fem dråber i næbbet i en uge, og vupti den var fit for fight :)
Især denne vinter med indespærring må der være stor risiko for mangel på d-vitamin :)
Du kan jo prøve...
Mvh Kristian

Offline FruJakobsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 47
Sv: Er min Orpington hane syg?
« Svar #17 Dato: 04 Marts , 2017, 10:22 »
Tak for tippet med d-vitamin, det vil jeg prøve  :)

Jeg har forhørt mig ved min dyrlæge, som siger at det nok enten er en virus eller måske en lille skade på hjernen. Evt. en mindre hjerneblødning. Hun siger at så længe han spiser og drikker, er det ikke synd at lade ham gå. Så vi prøver om han kan blive lidt mere frisk. Han går ude ved hønsene igen, da vi ikke mærkede nogen forskel i at have ham inde. Vi synes det ser ud til at han trives bedst sammen med hønerne  :)

Tak for alle de gode råd  /o