Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Overdækning af hønsegård  (Læst 3070 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Carl-Erik Ravn

  • Bruger
  • Indlæg: 9
    • Privat hjemmeside
Overdækning af hønsegård
« Dato: 30 Januar , 2017, 00:06 »
Nu jeg alligvel er igang med opgradering af min hønsegård: Er der nogen der har specielle erfaringer med overdækning med plastfolie fastholdt mellem to lag fiske- eller sportsnet?
Plastfolien forsvinder helt sikkert efter ikke sååå lang tid (sollys, vind), men uden net på hver side tror jeg ikke den vil holde mange dage (vind) på en 50 m² hønsegård.
The amount of energy necessary to refute bullshit is an order of magnitude bigger than to produce it.

Lene Skelmose

  • Gæst
Sv: Overdækning af hønsegård
« Svar #1 Dato: 30 Januar , 2017, 08:34 »
Jeg har prøvet med et stykke gennemsigtigt 'voksdug'. Jeg syede en stofbræmme på rund i kanterne med bændler så det kunne bindes fast. Over voksdugen noget tyndt ståltråd på kryds og tværs for at holde det nede så det ikke kunne blafre for meget. Efter tre år var det mørt, men det overlevede både Allan og Bodil mm.

Skal lige tilføje at hønsegården er overdækket med metalnet - så dugen havde noget at hvile på.
« Senest Redigeret: 30 Januar , 2017, 08:36 Fra Lene Skelmose »

Offline Majbrittbo

  • Bruger
  • Indlæg: 182
Sv: Overdækning af hønsegård
« Svar #2 Dato: 30 Januar , 2017, 09:34 »
Smart lene😊👍 jeg har klipset klar voksdug på 3 sider for at give læ og tørvejr... min hønsegård er 6 kantet... og bygget ind i/ på  en skrænt. Det fungerer fint...😊
0.1 sort engelsk aucana Og 0,1 sølv/sort dobbeltrandet Barnevelder, 0,3 guld/hvid randet wyandotter🐓🐓🐔🥚🥚0,1 guld/blå randet Wyandot. samt 0,3 ea blandinger: 2 sorte og 1 blå, 🐥🐥