Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Anskaffelse af høns som stadig er kyllinger  (Læst 3748 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lisbeth_Thrane

  • Bruger
  • Indlæg: 9
Anskaffelse af høns som stadig er kyllinger
« Dato: 26 Januar , 2017, 14:16 »
Jeg påtænker i løbet af foråret længe at anskaffe mig nogle kyllinger til min lille nye hønsegård.. Jeg skal nok have en 4-5 høns og en enkelt hane til at holde styr på flokken.. men hvornår kan man se hvad en kylling  bliver til? Jeg vil helst ikke have mere end en hanekylling.. jeg er interesseret i Orpington racen, da jeg tror at dens størrelse og dens rolige gemyt godt kan gå sammen med min labrador, som er rolig.. Der er jo desværre fugleinfluenza så kal de jo være inde, men jeg drømmer jo om at de hygger sig over hele min have.. Jeg afventer af samme grund med anskaffelse

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Anskaffelse af høns som stadig er kyllinger
« Svar #1 Dato: 26 Januar , 2017, 18:34 »
Foråret er en svær tid at skaffe høns på.  Der er mange der gerne vil have og ikke så mange til salg.  Muligvis kan du være heldig at lave en aftale med en avler om at overtage nogle 1 års høns efter at årets æg er lagt til udrugningen.  Men så skal du nok lave en aftale allerede nu.  Prøv evt på Orpington klubben
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Raziel

  • Bruger
  • Indlæg: 2 759
    • Hobbydyrenes blog
Sv: Anskaffelse af høns som stadig er kyllinger
« Svar #2 Dato: 26 Januar , 2017, 18:53 »
Orpington kan kønsbestemmes når de er 6-8 uger gamle. Hvis du gerne vil ha helt små kyllinger, så kan du ikke være sikker på kønnene, men de smager jo altså rigtig godt, aådan nogen unghaner, så det gør vel ikke så meget at der kommer nogen til overs. Hvis ikke selv du vil spise dem, så skal der nok være nogen der vil.
Mvh. Pia - www.hobbydyrene.blogspot.dk
5 kaniner - 3 katte - 2 marsvin - 1 kornsnog - 1 leopardgekko - mus til foder.
Blandet hønsehold med forskellige racehøns og blandinger.

Offline Henrik givskud

  • Bruger
  • Indlæg: 229
Sv: Anskaffelse af høns som stadig er kyllinger
« Svar #3 Dato: 26 Januar , 2017, 20:23 »
Jeg plejer at have varme frie orpington kyllinger til salg fra 1.april og frem, og jeg garanterer for at de er køns sorteret, hvis det har interesse.
Opdrætter af st. agerhønefarvede Orpington, New Hampshire af æglægger typen og kobberfarvet Marans. Jeg har ofte dyr til salg.
Jeg bor i dejlige Givskud, er dyrepasser og far til 1,7 med den samme vidunderlige kvinde. Og så er der en stær i kassen, igen, som man siger 😜

Offline Hans-Kurt

  • Bruger
  • Indlæg: 1 936
Sv: Anskaffelse af høns som stadig er kyllinger
« Svar #4 Dato: 26 Januar , 2017, 21:00 »
Henrik, hvad er nu det med den stær,  ::)

Offline Henrik givskud

  • Bruger
  • Indlæg: 229
Sv: Anskaffelse af høns som stadig er kyllinger
« Svar #5 Dato: 27 Januar , 2017, 12:30 »
Ja, den kommer sgu forbi lidt for tit, men min svigermor siger at man ikke må nægte sin kvinde børn hun mener det er naturstridigt, og hende lægger jeg mig ikke ud med
Opdrætter af st. agerhønefarvede Orpington, New Hampshire af æglægger typen og kobberfarvet Marans. Jeg har ofte dyr til salg.
Jeg bor i dejlige Givskud, er dyrepasser og far til 1,7 med den samme vidunderlige kvinde. Og så er der en stær i kassen, igen, som man siger 😜

Offline Lilli

  • Bruger
  • Indlæg: 168
Sv: Anskaffelse af høns som stadig er kyllinger
« Svar #6 Dato: 27 Januar , 2017, 15:22 »
Du bør bare tænke på en ting, fugleinfluenzaen har vi nok ikke set for sidste gang, desværre. Så hav en plan klar til næste gang den kommer, så du har plads nok til dem :)
1,5 blandings høns, 0,2 isa brown, 0,2 dværg orpinton , 2,0 hunde og 2,1 katte

Offline Lisbeth_Thrane

  • Bruger
  • Indlæg: 9
Sv: Anskaffelse af høns som stadig er kyllinger
« Svar #7 Dato: 27 Januar , 2017, 17:50 »
Hej Henrik
Det kan meget vel være jeg kan handle med dig, når jeg skal anskaffe mine høns.. jeg forestiller mig en 5-6 stykker.. Helst unge høns der kan lægge ind indenfor rimelig tid..er der nogle  klar i april. hvor gamle er de da?  Måske jeg kan bede om din mailadresse så vores korrespondance ikke kører videre..😃