Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Manglende indelukning af fjerkræ  (Læst 22630 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Hans-Kurt

  • Bruger
  • Indlæg: 1 934
Sv: Manglende indelukning af fjerkræ
« Svar #45 Dato: 24 Januar , 2017, 20:19 »
De to sidste indlæg giver også god mening, men sker der noget på denne front - forskning ?.
Ænder og gæs må gå frit, det er ikke forbudt at fodre med feks grøntkål fra urtehaven. Hvad er så fornuften i vore høns skal spærres inde. Jeg forstår ingen ting.

Lene Skelmose

  • Gæst
Sv: Manglende indelukning af fjerkræ
« Svar #46 Dato: 25 Januar , 2017, 10:51 »
De to sidste indlæg giver også god mening, men sker der noget på denne front - forskning ?.
Ænder og gæs må gå frit, det er ikke forbudt at fodre med feks grøntkål fra urtehaven. Hvad er så fornuften i vore høns skal spærres inde. Jeg forstår ingen ting.

Tror vi er mange, der ingenting forstår. Men jeg ved at jeg ikke vil lade mig Thrumph'e af falske nyheder og alternative fakta ;) Tror mange danskere har det sådan og det er vores styrke.

Offline Marie1

  • Bruger
  • Indlæg: 581
Sv: Manglende indelukning af fjerkræ
« Svar #47 Dato: 25 Januar , 2017, 11:27 »
 /o /o /o

Lene Skelmose

  • Gæst
Sv: Manglende indelukning af fjerkræ
« Svar #48 Dato: 26 Januar , 2017, 08:59 »
De to sidste indlæg giver også god mening, men sker der noget på denne front - forskning ?.
Ænder og gæs må gå frit, det er ikke forbudt at fodre med feks grøntkål fra urtehaven. Hvad er så fornuften i vore høns skal spærres inde. Jeg forstår ingen ting.

Den eneste "forskning" jeg har set har været tyskernes undersøgelser af smitteveje. Som jeg husker det er de fleste tilfælde af udbrud en følge af menneskers ageren og færden, men der er også uforklarlige udbrud.

Synes vi mangler svar på HVOR virus har mulighed for at mutere og blive så smittefarlig. Hvor er kilden/kilderne og hvad skal/kan man gøre ved det?
« Senest Redigeret: 26 Januar , 2017, 09:46 Fra Lene Skelmose »

Offline Lene Vesterby

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 40
Sv: Manglende indelukning af fjerkræ
« Svar #49 Dato: 01 Februar , 2017, 21:05 »
Jeg havde i går besøg fra fødevarestyrelsen, fordi jeg sælger lidt æg. De kunne fortælle, at vi i Danmark, overfor vores eksport modtagere af fjerkræ, har en aftale om at Danmark er fugleinfluenza fri. Det er grunden til at man laver tiltag for ikke at sprede smitte. Der er her i vores område, som er en del af syd danmark, ikke fundet fugleinfluenza, men forbuddet er ikke ophævet endnu, og hvornår vides ikke. De var klar over at det ikke var sjovt, at holde hønsene inde, men kunne ikke gøre noget. Grunden til at de kom på uanmeldt kontrol, var at de kigger efter æg som sælges uden man er registreret. På deres ture rundt i landet, er jeg da sikker på at de også vil registrer hvis de ser fritgående høns.

Lene Skelmose

  • Gæst
Sv: Manglende indelukning af fjerkræ
« Svar #50 Dato: 02 Februar , 2017, 00:16 »
Spørgsmålet er så om indelukning hindrer smittespredning og om man ikke kan nuancere eksportkontrakterne så man f.eks skelner mellem industri og hobby.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Offline Lene Vesterby

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 40
Sv: Manglende indelukning af fjerkræ
« Svar #51 Dato: 02 Februar , 2017, 19:49 »
Måske kan man skelne mellem hobby og industri, men ingen kender konsekvenserne, i forholdt til priser og evt. manglende markeder. Det vil måske være konsekvenser, som vi som hobby hønseholdere ikke kan overskue. I dag har jeg været i Herning, og på vejen derop, så jeg to steder hvor der var utallige svaner, kom til at tænke på om de ikke også kunne være smittebærer, og vi kan jo ikke forhindre, at der tabes en klat her eller der, så jeg blev glad for at mine høns er inden for og i sikkerhed for den slags.