Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Kylling løber baglæns  (Læst 4519 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Dorthe S.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 97
Kylling løber baglæns
« Dato: 18 December , 2016, 11:38 »
Jeg har en silkekyllinger på snart 13 uger, som er begyndt at gøre underlige bevægelser. Af og til løber den pludselig baglæns igen og igen, imens den nærmest kører hovedet frem og tilbage. Det ser helt tosset ud. Men så pludselig er det overstået og så er den helt normal igen. Den gør det flere gange om dagen. I dag har den gjort det tre gage siden i morges.
Jeg har søgt og søgt, men jeg kan ikke finde noget om det. Er der overhovedet nogen, som ved, hvad det er?
Er den mon syg?
Med venlig Dorthe

0,7 silkehøns stor
1 kleinermünsterlænder

Offline Hans-Kurt

  • Bruger
  • Indlæg: 1 936
Sv: Kylling løber baglæns
« Svar #1 Dato: 18 December , 2016, 13:27 »
Det kan måske forklares med at den har spist noget der er for stort, og som så blokere spiserøret og dermed for at trække vejeret.
I sommers så jeg et par gange en høne der gjorde nøjagtigt som du beskriver.
Gør kyllingen det ifm du fodre med et eller andet - majs feks ? <J

Offline Dorthe S.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 97
Sv: Kylling løber baglæns
« Svar #2 Dato: 18 December , 2016, 14:04 »
Min mand havde tænkt det samme, men det kommer ikke i forbindelse med at jeg har fodret den med noget specielt. Og "anfaldene" forsvinder igen. Men gentager sig så efter flere timer. Kan det mon være noget, som sidder fast og kun generer af og til? Og hvad kan jeg i så fald gøre?
Med venlig Dorthe

0,7 silkehøns stor
1 kleinermünsterlænder

Offline Hans-Kurt

  • Bruger
  • Indlæg: 1 936
Sv: Kylling løber baglæns
« Svar #3 Dato: 18 December , 2016, 14:06 »
Ok, prøv at kikke den i halsen - måske du finder noget /o

Offline Dorthe S.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 97
Sv: Kylling løber baglæns
« Svar #4 Dato: 26 December , 2016, 17:29 »
Synes lige jeg vil afrunde min tråd, eller nærmere komme med en opdatering. Kyllingen  gør det stadig. Nogle dage mange gange, andre dage slet ikke ( ud fra hvad jeg ser). Det virker som om den gør det i forbindelse med, at den spiser eller drikker noget, men ikke noget specielt. Jeg har også set den gøre det lige efter den havde drukket vand. Men andre gange, hvor den spiser eller drikker sker der ingenting. Jeg har fundet en meget gammel tråd, hvor en gæst, Susanne, fortæller, at hun har haft silkekyllinger, som gjorde det samme. Løb baglæns og bøjede nærmest hovedet ned mod maven. Hun aflivede dem dog uden at vide,hvad det skyldtes, da hun ikke ville bruge dem til avl. Det nænner jeg ikke pt. for den virker ok, når den ikke lige har sine "anfald", og jeg kan alligevel ikke avle på mine høns, da vi ikke må have en hane, hvor vi bor (desværre). Jeg ved stadig ikke præcis, hvad det skyldes. Måske en forsnævring i halsen, måske får den ting let galt i halsen, måske (håber jeg) vokser den fra det.... Men skulle nogen have oplevet noget lignende eller ved, hvad det skyldes, vil jeg stadig rigtig gerne høre om det. :)
Med venlig Dorthe

0,7 silkehøns stor
1 kleinermünsterlænder

Offline Dorthe S.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 97
Sv: Kylling løber baglæns
« Svar #5 Dato: 28 Januar , 2017, 09:22 »
Og så en afslutning  ;)
Kyllingen, som jo snart er en høne, gør det slet ikke mere. Den er simpelthen vokset fra det, hvad det så end var.  :)
Med venlig Dorthe

0,7 silkehøns stor
1 kleinermünsterlænder

Lene Skelmose

  • Gæst
Sv: Kylling løber baglæns
« Svar #6 Dato: 28 Januar , 2017, 09:31 »
Og så en afslutning  ;)
Kyllingen, som jo snart er en høne, gør det slet ikke mere. Den er simpelthen vokset fra det, hvad det så end var.  :)

Hvor er det godt at du havde tålmodighed /o. Det er så let bare at aflive men det gør jo ikke een klogere.

Offline Dorthe S.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 97
Sv: Kylling løber baglæns
« Svar #7 Dato: 28 Januar , 2017, 10:24 »
Præcis. /o Derfor ville jeg også lige afrunde tråden helt, hvis nu andre oplever det samme.
Med venlig Dorthe

0,7 silkehøns stor
1 kleinermünsterlænder