Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hvad er status på H5N8?  (Læst 71317 gange)

0 Medlemmer og 2 Gæster læser dette emne.

Lene Skelmose

  • Gæst
Sv: Hvad er status på H5N8?
« Svar #90 Dato: 15 Februar , 2017, 09:20 »
Kan man bede fødevarestyrelsen forholde sig til de tyske data ? Evt. bede den dyrlæge der møder op på de kommende møder mellem fødevarestyrelsens dyrlæge og fjerkræfolket om at forholde sig til det.

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Hvad er status på H5N8?
« Svar #91 Dato: 01 Marts , 2017, 06:36 »
Kan man bede fødevarestyrelsen forholde sig til de tyske data ? Evt. bede den dyrlæge der møder op på de kommende møder mellem fødevarestyrelsens dyrlæge og fjerkræfolket om at forholde sig til det.
Det arbejdes der på.

Nu har England og Wales ophævet indespærring af fjerkræ på grund af fugleinfluenza i store dele af landet
http://www.bbc.com/news/uk-wales-politics-39103191
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Lene Skelmose

  • Gæst
Sv: Hvad er status på H5N8?
« Svar #92 Dato: 01 Marts , 2017, 07:53 »
Det arbejdes der på.

Jeg troede min terrier var jordens stædigste væsen. Hun har vist fundet sin overmand ;)

Tak for det!

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Senest Redigeret: 08 Marts , 2017, 12:14 Fra Finn Jensen »
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Saldo

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 13
Sv: Hvad er status på H5N8?
« Svar #94 Dato: 08 Marts , 2017, 13:51 »
Hvis ikke der lempes er der ingen anden vej end at lave en mobil overdækning så de kan komme lidt på græs  :)
Man kan ikke have dem indelukket når først foråret er i gang  :(

Offline Hans-Kurt

  • Bruger
  • Indlæg: 1 934
Sv: Hvad er status på H5N8?
« Svar #95 Dato: 08 Marts , 2017, 22:49 »
Nu hvor kryb og kravl vågner, er det et most, at mine høns skal ud - de hjælper mig med at holde bestanden af dræbersnegle, andre snegle, skolopender, myrer osv osv nede på et niveau, der er acceptabelt. De skraber i blomsterbedene, så skvalderkålen er lige til at fjerne og sådan kunne jeg blive ved. Så .........de skal ud nu !

Offline 50 TEU

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7
Sv: Hvad er status på H5N8?
« Svar #96 Dato: 09 Marts , 2017, 07:31 »
Hmm, er der virkelig stadig hobby-hønse-ejere som tager Fødevarestyrelsen alvorligt? Hvor jeg bor, går alle hønseejeres høns ude......................................og duerne flyver frit..............jfr. Fødevarestyrelsens "lempelse"  :o (Herre Jemini)

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Hvad er status på H5N8?
« Svar #97 Dato: 09 Marts , 2017, 08:00 »
8/3 kom der en melding fra Fødevarestyrelsen om at høns i Danmark stadig skal være under fast overdækning! Altså ingen ændring på trods af hvad der sker i landene omkring os
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Lone

  • Bruger
  • Indlæg: 683
Sv: Hvad er status på H5N8?
« Svar #98 Dato: 09 Marts , 2017, 10:30 »
*Suk*.. Og imens FVST sidder og triller tommelfingre, går vores hobbybrug til i uvaner som fjerpilleri og ægspiseri, og udgifterne til strøelse - og bortskaffelse af det brugte - tynger hønsebudgettet til bristepunktet
..Og min nyindkøbte rugemaskine står og samler støv  <W <W <W
Det, der ikke er mindst een på Dansk Fjerkræforum, der ved - er ikke værd at vide :)

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Hvad er status på H5N8?
« Svar #99 Dato: 09 Marts , 2017, 16:35 »
Deprimerende. Også at danske journalister er så bange for at stille de helt åbenlyse spørgsmål.

http://landbrugsavisen.dk/danmark-holder-fast-i-staldpligt


I mens bliver de tyske myndigheder i MW kimet ned af folk der vil have dispensation
http://www.wetter.de/cms/kreise-stallpflicht-ausnahmen-nur-schriftlich-beantragen-4098538.html

« Senest Redigeret: 09 Marts , 2017, 16:53 Fra Finn Jensen »
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Lars71

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 5
Sv: Hvad er status på H5N8?
« Svar #100 Dato: 11 Marts , 2017, 09:48 »
Er det kun mig der undres over at lige når vi er nærmest måneds grænsen fra sidste udbrud, så bliver der fundet et nyt?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Hvad er status på H5N8?
« Svar #101 Dato: 11 Marts , 2017, 11:22 »
Der kommer indslag i Tv øst, altså Sjælland i aften 19.30
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Hans-Kurt

  • Bruger
  • Indlæg: 1 934
Sv: Hvad er status på H5N8?
« Svar #103 Dato: 11 Marts , 2017, 23:58 »
Nu er nok nok !, stæren er kommet, lærken ligeledes. Hver dag kikker jeg efter storken, som er set i Sønderjylland - Viben er vel også på trapperne. Solen sørger for, at udetemp kommer op på over 10C i dag. Og stadig skal mine fjerkræ være spærret inde - men det finder jeg mig ikke i mere, nu er nok nok !!.

Se her hvad der står på FVST`s hjemmeside:

08.03.2017: Fødevarestyrelsen opretholder indsatsen mod spredning af fugleinfluenza.
Foreløbige tal fra EU-Kommissionen viser, at der nu er aflivet flere end 7 mio. fjerkræ som følge af fugleinfluenza-epidemien i EU. Det er ti gange flere end ved den sidste epidemi i 2005/2006. Der er fortsat udbrud. Fra 1/10-16 - 3/2-17 har der været 925 udbrud i EU i fjerkræ, 38 i andre fugle i fangenskab og 1136 i vilde fugle.

Hvem dræber flest dyr ? fugleinfluenzaen eller mennesket ? - det er helt sikker det sidste der er tilfældet. Der har IKKE været mere end 7 mio. dyr der har haft fugleinfluenza. Men "Her gør vi noget for at stoppe fugleinfluenzaen" Ja vi dræber helt uskyldige dyr - åbenbart i mio. vis. Ikke alle var syge og hvordan kan de mængder af aflivede dyr stå i forhold til 925 udbrud, 38 i andre fugle i fangenskab og 1136 vilde fugle. NEJ; NEJ det er jo helt grotesk - jeg har åbnet for mine dyr, de skal ikke længere være fanget - og skulle de dø af fugleinfluenza, så skit, de var i det mindste ikke indespærret og i næsten mørke, nej de fik lov til at leve en anstændigt liv - unde gode forhold. /o

Lene Skelmose

  • Gæst
Sv: Hvad er status på H5N8?
« Svar #104 Dato: 12 Marts , 2017, 08:22 »
Nu er nok nok !, stæren er kommet, lærken ligeledes. Hver dag kikker jeg efter storken, som er set i Sønderjylland - Viben er vel også på trapperne. Solen sørger for, at udetemp kommer op på over 10C i dag. Og stadig skal mine fjerkræ være spærret inde - men det finder jeg mig ikke i mere, nu er nok nok !!.

Se her hvad der står på FVST`s hjemmeside:

08.03.2017: Fødevarestyrelsen opretholder indsatsen mod spredning af fugleinfluenza.
Foreløbige tal fra EU-Kommissionen viser, at der nu er aflivet flere end 7 mio. fjerkræ som følge af fugleinfluenza-epidemien i EU. Det er ti gange flere end ved den sidste epidemi i 2005/2006. Der er fortsat udbrud. Fra 1/10-16 - 3/2-17 har der været 925 udbrud i EU i fjerkræ, 38 i andre fugle i fangenskab og 1136 i vilde fugle.

Hvem dræber flest dyr ? fugleinfluenzaen eller mennesket ? - det er helt sikker det sidste der er tilfældet. Der har IKKE været mere end 7 mio. dyr der har haft fugleinfluenza. Men "Her gør vi noget for at stoppe fugleinfluenzaen" Ja vi dræber helt uskyldige dyr - åbenbart i mio. vis. Ikke alle var syge og hvordan kan de mængder af aflivede dyr stå i forhold til 925 udbrud, 38 i andre fugle i fangenskab og 1136 vilde fugle. NEJ; NEJ det er jo helt grotesk - jeg har åbnet for mine dyr, de skal ikke længere være fanget - og skulle de dø af fugleinfluenza, så skit, de var i det mindste ikke indespærret og i næsten mørke, nej de fik lov til at leve en anstændigt liv - unde gode forhold. /o

 /o
Synes bl.a. vi mangler svar på hvordan den højpatogene fugleinfluenza opstår. Er industrien selv synderen - spredes vira fra industrien til naturen og ikke omvendt? Hvilken betydning har dårlig plads og staldforhold? Mangler industriens højt forædlede dyr genvariation til at kunne modstå sygdomme?

Så længe FVS ikke kan komme med forskningsbaseret materiale og troværdige svar følger jeg min 'sunde fornuft'.


« Senest Redigeret: 12 Marts , 2017, 09:42 Fra Lene Skelmose »