Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Er prisen for god til at være sandt?  (Læst 4236 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.


Offline Gok

  • Bruger
  • Indlæg: 290
Sv: Er prisen for god til at være sandt?
« Svar #1 Dato: 14 Januar , 2019, 17:28 »
Jeg tror ikke der er noget skummelt ved tilbuddet og firmaet. Firmaet er hjemmehørende i Tyskland, men har en dansk hjemmeside, hvilket er ret almindeligt i dag. Varen sendes fra Tyskland, og derfor kan leveringstiden være et par dage længere, end du måske regner med.
Bemærk at der øverst er vist et rundt mærke med et "e". Det viser, at firmaet er godkendt til nethandel i Tyskland, svarende til det danske "e"mærke.

Et rigtig godt tilbud.  8)
« Senest Redigeret: 14 Januar , 2019, 20:44 Fra Gok »

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Er prisen for god til at være sandt?
« Svar #2 Dato: 16 Januar , 2019, 08:42 »
Det er en typisk 'kineserrugemaskine', måske lidt billigere end hvad du kan finde den til i Danmark hos en leverandør her. Men så er garanti også lidt lettere.
De kan være af svingende kvalitet så det kan være en god eller dårlig handel.
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Marie1

  • Bruger
  • Indlæg: 581
Sv: Er prisen for god til at være sandt?
« Svar #3 Dato: 16 Januar , 2019, 19:51 »
Jeg har en, der minder om den. Den holder temperatur og fugtighed fint, men den larmer utåleligt. Dels kan jeg ikke selv holde ud at høre på den, dels kan jeg ikke lade være med at tænke på, hvordan de har det inde i æggene.

Offline Margrethe

  • Bruger
  • Indlæg: 399
Sv: Er prisen for god til at være sandt?
« Svar #4 Dato: 16 Januar , 2019, 20:35 »
Jeg har en, der minder om den. Den holder temperatur og fugtighed fint, men den larmer utåleligt. Dels kan jeg ikke selv holde ud at høre på den, dels kan jeg ikke lade være med at tænke på, hvordan de har det inde i æggene.

Nej det med kyllingernes velbefindende inde i ægget, hvis den larmer så meget, det kan være en pointe.

Offline Ast

  • Bruger
  • Indlæg: 87
  • Enhver ret til et sundt liv, med gode dyr
    • facebook
Sv: Er prisen for god til at være sandt?
« Svar #5 Dato: 20 Januar , 2019, 14:23 »
En del 'kineserrugemaskine', er billige men de svinger i kvaliteten, Det kan være når der skal fyldes vand på så stiger temperatur en del. Denne rugemaskinen er til ca. halv pris af andre 'kineserrugemaskine' der sælges i Danmark. Om det vil være en god eller dårlig handel. Jeg ville ikke ikke gøre det.
Har 1.3 Maran i Blå/Kobber, 1.5 Maran i Sort/Kobber, 0.0.19 Maran (Sort, Blå og Splash)/Kobber
0.3 Hunde, 1.0 katte. 0.1 Kone og 1.2 børn. 
Medlem af Danmarks Fjerkræavlerforening for Raceavl (WWW.Racefjerkrae.DK), Syd og Vestsjællands Fjerkræklub (http://sydvestsjaellands-fjerkraeklub.dk) og  Maranklub DK (WWW.Maranklub.DK)
Mvh. Anders

Offline Margrethe

  • Bruger
  • Indlæg: 399
Sv: Er prisen for god til at være sandt?
« Svar #6 Dato: 08 Februar , 2019, 10:19 »
Lidt opfølgning på mit spørgsmål om, hvor vidt købet af så billig en rugemaskine godt eller skidt. Jeg endte faktisk med at købe en af maskinerne til 56 æg. Mest for at få afklaret, fup eller fakta i det her. Når jeg tænker på, hvad jeg ellers har givet for rugemaskiner i tidens løb, vil man pænt sagt føle sig snydt ved at finde ud af, at man kunne have betalt en sjettedel og få det samme for pengene. Håber andre kan bruge min erfaring:

Jeg satte den først i gang uden æg i, for at se om den overhovedet kunne holde temperaturen. Jeg har altid et ekstra termometer/hygrometer i rugemaskinen for at se om den indre temperatur passer med, hvad displayet viser. Selvom jeg skruede op for fuld styrke,kunne den ikke holde temperaturen på mere end 34 grader ved en rumtemperatur på 18-20 grader. Så fik jeg den ide, at sætte den ned i den flamengokasse den var kommet i. Jeg skar først et hul i kassen, så displayet var frit. Det hjalp. Her efter holdt den temperaturen uden problemer, og uden udsving. Jeg lagde 30 æg i og temperatur og fugtighed forblev stadig stabilt på, hvad jeg havde indstillet den til. Rugningen kører planmæssigt og befrugtningen var 100  procent! - dog med fire døde fostre ved anden gennemlysning. Men det er nok ikke maskinen alene, der har æren for de gode tal.


Jeg vil i kort form ridse fordele og ulemper op, hvis andre skulle blive fristet af sådan en billig maskine.

Fordele:
- Temperatuen holder sig stabilt - vel at mærke efter den uortodokse løsning med at sætte den i en flamengokasse
- Støjsvag
- Den giver en advarsel, når der mangler vand på maskinen.

Ulemper:
- Vand kan ikke påfyldes ude fra. Et lidt besværligt system, hvor man skal løfte op i æggeholderne for at fylde vand på med en flaske med pipettetud

- Jeg vil ikke lade kyllingerne klække i maskinen. Når tiden nærmer sig kommer æggene over i min gamle maskine. Det skyldes dels, at bundristen er sat fast med skruer, som skal skrues af, når maskinen skal rengøres efter klækning. Dels ser det ud til at blive kompliceret at gøre den ordentlig ren i bunden, da det altid efterlader både klatter og kyllingedun, når kyllingerne er kommet ud af maskinen. Derfor vil jeg ikke bruge den til at færdigruge æggene.

Konklusion: Jeg vil gemme den som en ekstra maskine, der er god at have i baghånden hvis der pludselig er flere æg, end hvad min gamle rugemaskine kan tage. Men jeg vil ikke anbefale at købe en maskine, der ikke egner sig til hele rugeprocessen på grund af den dårlige mulighed for at gøre den ordentlig ren bagefter. Her ville jeg investere det ekstra og så vide, jeg kan bruge maskinen hele vejen.


Offline momik

  • Bruger
  • Indlæg: 47
Sv: Er prisen for god til at være sandt?
« Svar #7 Dato: 08 Februar , 2019, 15:25 »
tusind tak for opdate, det er brugbart for os andre. /o
venlig hilsen Bente

Offline Marie1

  • Bruger
  • Indlæg: 581
Sv: Er prisen for god til at være sandt?
« Svar #8 Dato: 08 Februar , 2019, 17:01 »
Ja, super fint. Tak