Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Tilløben kat...IKKE små-syg, men gravid! Fødslen er i gang #106  (Læst 67983 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Rixen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 695
Sv: Tilløben kat...muligvis små-syg? Billeder #24
« Svar #30 Dato: 26 Februar , 2010, 09:58 »
Og en vigtig ting..husk at gi missemor p-piller lige efter fødslen..har oplevet en kat komme i løbetid allerede en uge efter fødslen..

vh. Rikke
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
Sv: Tilløben kat...muligvis små-syg? Billeder #24
« Svar #31 Dato: 26 Februar , 2010, 15:10 »
Gisp, mand! 1-2 uger?! :o Ej ej ej, hvad gør jeg lige?! :o Er bare slet ikke forberedt på det her!  /f

Hmm...er der mon for koldt for dem i bryggerset, hvis de så får en kasse godt foret med halm i bunden, og så tæpper ovenpå? Der er ingen varme på derude, og kun enkeltlagsruder...men jeg ved bare ikke lige hvad jeg ellers skal gøre, da jeg jo til dagligt har masser af små pil-fingre i huset.

Og så må jeg vel bide i det sure æble, og anskaffe mig en kattebakke? *s Jeg HADER kattebakker *s Og synes lige det var en god ordning at den søde lille misser kunne få stillet sin sult her, blive kælet lidt, og så rende ud igen... Hmm, nå...kan da håbe på at det kun er killingerne som vil bruge bakken, og at missemor vil rende udenfor. Ej, det her sker bare ikke for mig! :D

Kan den godt tåle p-piller, selv om den ammer?

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Sv: Tilløben kat...muligvis små-syg? Billeder #24
« Svar #32 Dato: 26 Februar , 2010, 15:45 »
Inden at du går i panik Christina, vil jeg godt lige rose dig over din kæmpe indsats og medfølelse overfor Katten. :-*
Bryggerset er vel helt klart bedre end den fri natur.
Tag en dag ad gangen og tag ikke nogen sorger på forskud. /o

Offline Vigge

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 333
Sv: Tilløben kat...muligvis små-syg? Billeder #24
« Svar #33 Dato: 26 Februar , 2010, 16:34 »
Det er helt fint for dem hvis du laver sådan en kasse  /o det er virkelig bedre i jeres bryggers end udenfor! Så det skal du ikke have det skidt med.

Ja, den kan godt få p piller og amme samtidig  /o Jeg startede ikk så tidlig på p piller, da min kat ikke kom ud så hurtigt.. ja kattebakken kommer du ikke udenom desværre, MEN til sommer er den nok ude af verden igen  ;) når de er udenfor igen  /o

Når mormis har født kan hun godt bruge nogle ekstra kalorier.. jeg gir' lidt kaffefløde og torskerogn blandet op med A38 3,5 % fedt. Også den toskerogns blanding når de selv kan begynde at spise - de er pjattet med det.

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Tilløben kat...muligvis små-syg? Billeder #24
« Svar #34 Dato: 26 Februar , 2010, 21:47 »
Havde du ikke taget katten til dig havde den jo født i en lade eller lignende, så bryggerset må næsten betragtes som et luksus logi.

Du ville hade alternativet til en kattebakke endnu mere.  ;D
Mvh
Erik Andersen

Offline Jane Berg

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 204
  • Se også min hjemmeside : www.dog-speaker.dk
Sv: Tilløben kat...muligvis små-syg? Billeder #24
« Svar #35 Dato: 26 Februar , 2010, 22:10 »
ej hvor er det spændende det her..  ;D ha ha..

har lige læst fra starten af din historie om den lille misse(mor) det er jo som at læse en roman..  *f...
 nu glæder jeg mig til slutningen på dette spændende "drama".. hi hi..

Ønsker både dig og misse(mor) held og lykke..  ;D

Jane Berg.
1.1 Kochin
0.2 lyse sussex
0.1 brun new hampshire
0.1 gul sussex
0.1 Orprington
0.1 hvid skalborg.
0.1 sort batmann.
1.3 forskelligt farvede silker
0.0.1 wyandotter
1.0 Rottweiler.
1.0 IKKE hønsegal ægtemand.

Offline ulla

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 187
Sv: Tilløben kat...muligvis små-syg? Billeder #24
« Svar #36 Dato: 26 Februar , 2010, 22:37 »
hej  jeg tror ikke hun er gravid endnu  ;) kattene her i området er først nu begyndt at" synge" det har været for koldt, tror jeg,
men hvis hun er gravid burde du kunne mærke mælke gangene som lidt hårde flade pølser løbende under patterne som også vil være ca 3-4 mm lange og strittende
min ene hun kat fra sidste år havde samme symptomer det var katte influenza .
hun kom sig men mange katte bukker desværrre under,
men hun er jo så heldig at du tager dig af hende, /o
en måde at få olie i en kat på er at opløse lidt leverpostej i varmt vand og tilsætte olie så skal de nok lappe det i sig
held og lykke med din nye kat :)
ulla
 
0,2 dorking
0.1 kæmpe jersey
1,5 amrock
16 grunlaegere
1,0 land kanin
1.1.skotsk terrier
1,0 irsk terrier
0,2 ,5 staldkat
3.1 heste og ponyer
1.2,19 moskusænder
mand og to piger (de nægter at blive kataloggiseret som dyrene ;-)

Offline ulla

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 187
Sv: Tilløben kat...muligvis små-syg? Billeder #24
« Svar #37 Dato: 26 Februar , 2010, 22:44 »
ps har hun fri adgang til tørkost ?
nogle hunkatte råæder lige op til løbetid og så får de altså også en tennisbolde mave  ;D
ulla
0,2 dorking
0.1 kæmpe jersey
1,5 amrock
16 grunlaegere
1,0 land kanin
1.1.skotsk terrier
1,0 irsk terrier
0,2 ,5 staldkat
3.1 heste og ponyer
1.2,19 moskusænder
mand og to piger (de nægter at blive kataloggiseret som dyrene ;-)

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Tilløben kat...muligvis små-syg? Billeder #24
« Svar #38 Dato: 26 Februar , 2010, 23:40 »
nåh hende bliver du glad for, hun ser sød ud, og hun har valgt dig, det er jo den ´rigtige måde at bllive venner på.
Jeg er sikker på hun vil være tilfreds med dit bryggers, jeg kan anbefale dig at lave en lukket papkasse (flyttekasse) med smuthul i den ene ende, og så evt en tynd flamingoplade fra en grøntsagskassen den kan du få gratis i dit supermaked, den lægger du i bunden så er du helt sikker på at der ikke er bundkoldt og så et håndklæde så er der gulvvarme, og hun vil elske at kunne ligge i sit eget lille hus, hvor ingen kan se hende før det passer hende,,,,
Min hunkat kan godt lide at gå ind og forsvinde for sig selv.Dit bryggers er et perfekt sted.
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
Sv: Tilløben kat...muligvis små-syg? Billeder #24
« Svar #39 Dato: 15 Marts , 2010, 19:46 »
Hov hov hov, har jo slet ikke fået svaret på de sidste beskeder *r Sorry! :) Men hvorom alting er, så er der nu INGEN tvivl om at missen er gravid! ::) Her er et dug-friskt billede, af en efterhånden meget rund kat :D (Sorry, endnu et mobil-billede, men det ER bare noget nemmere, indimellem *r)



Nå, men jeg har siden sidst, investeret i en kattebakke. Den var dyr, da den blev nødt til at være overdækket, så små nysgerrige pilfingre ikke går på jagt i "snack-boxen", og så er det jo altså også en bonus, at der ikke lugter i hele bryggerset! ::)

Derudover har jeg været ude i værkstedet, hvor jeg fandt noget som vist nok er et overskab, som skal sættes op i køkkenet, men altså...det har vi jo endnu ikke fået gjort, så haps...og så var der en fødekasse! ;D Den kom ud under trappen, blev foret med tæpper og puder, og vupti...så lå missen og slangede sig i den! *h Jeg håber hun vælger at føde i den, når tiden er inde... Og det er så her, at jeg har et spørgsmål :)

Hun har i ca. 4-5 dage været ret snasket bagi...er det fordi hun snart føder, eller er der et eller andet galt? Jeg fik nemlig at vide at det ville hun blive en dag før, men altså...der er endnu ikke kommet killinger, så jeg er da lidt bekymret. Nogen der har et bud? Eller ligefrem erfaring med gravide katte?

*b

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Tilløben kat...IKKE små-syg, men gravid! Billeder #24 #39
« Svar #40 Dato: 15 Marts , 2010, 19:53 »
Hvor godt og spændende, Christina  /o
Når jeg har haft en gravid kat, synes jeg ikke, der har været noget snask inden fødslen, jeg har bare vist, hvornår det var, og så fået mine killinger næsten på klokkeslæt, næsten som når man får kyllinger  ;D
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
Sv: Tilløben kat...IKKE små-syg, men gravid! Billeder #24 #39
« Svar #41 Dato: 15 Marts , 2010, 20:00 »
Hvordan har du vidst det, Marianne? Har den mijavet (Eller hvordan man lige staver til dét! :D) rigtig meget? I går troede jeg nemlig det var tid, for pludselig mijavede (;)) den 3-4 gange, som jeg ikke har hørt den gøre før, men der skete ikke mere. Jeg lå ellers rigtig og var ved at falde i søvn i går aftes, men kunne alligevel ikke sove, for jeg var sikker på at missen var ved at føde, så jeg tøffede ud og kikkede, men der lå bare en dejlig lille mis, som fortørnet kikkede op over at jeg vovede at forstyre dens søvn :D

@Lene, Rungsted: Fik slet ikke sagt tak for de søde ord! *l Men kan jo slet ikke lade være, når sådan en sød lille kat vælger at bo hos én *h

Offline Storm-Olsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 023
Sv: Tilløben kat...IKKE små-syg, men gravid! Billeder #24 #39
« Svar #42 Dato: 15 Marts , 2010, 20:01 »
Jeg synes heller ikke umiddelbart, at hun burde snaske så længe, inden hun evt. føder. At man snasker et par imer inden.. det kan forstås, men.. Hvad er det for noget snask? Fostervand, der siver? Betændelse? Tis - fordi hun er for tyk til at vaske sig i måsen :D ?

Katte må helst ikke gå over tiden - men vi ved jo ikke, hvornår hun er blevet "ordnet"... Har hun noget, der ligner veer? Hvorlænge er det nu, hun har gået hos dig?

Var hun min, ville jeg nok stærkt overveje at kontakte dyrlægen. Medmindre altså, du tydeligt kan se, det er manglende hygiene...

Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
Sv: Tilløben kat...IKKE små-syg, men gravid! Billeder #24 #39
« Svar #43 Dato: 15 Marts , 2010, 20:05 »
Jamen, det er bare sådan at hun ser lidt "våd" ud dernede  :-\ Og så var hun her i forgårs lidt slimet også  :-\ Hun har nok kommet her gennem 3 måneder ca... Men hun virker ikke som om hun lider overhovedet. Altså hun kom med det dér "mijaven" i går, men ellers ligger hun bare og flader ud og slikker sig ren over hele kroppen. Hun er begyndt at komme ind hver aften, når ungerne er puttet, hvorefter hun bare flader ud på køkkengulvet eller i sofaen :)

Offline Storm-Olsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 023
Sv: Tilløben kat...IKKE små-syg, men gravid! Billeder #24 #39
« Svar #44 Dato: 15 Marts , 2010, 20:09 »
Uh, det er altså svært, når man ikke kan se dyret.
De fleste kattefødsler er heldigvis uproblematiske, men problemet er, at de sjældent jamrer sig, når noget er galt.
Hvis hun virker frisk og fræk er alt formentlig vel - men så tyk som hun er, bør hun føde i løbet af nogle dage / en uge, ville jeg umiddelbart mene.

Vent os se.. måske føder hun midt i nat og så er alle problemer løst...