Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hvad er status på H5N8?  (Læst 71642 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lilli

  • Bruger
  • Indlæg: 168
Sv: Hvad er status på H5N8?
« Svar #135 Dato: 26 Marts , 2017, 21:10 »
Tja Lene, det er en mulighed :) eller lave billeder til fødevarestyrelsen, hvor billedet er delt i to, højre side hvor de går frit og venstre side hvor de er i fængsel. Er ikke et cek. i tvivl om at de føler det på den måde, når de er tvunget til meget mindre plads end de er vant til :(
1,5 blandings høns, 0,2 isa brown, 0,2 dværg orpinton , 2,0 hunde og 2,1 katte

Offline Gerda

  • Bruger
  • Indlæg: 825
Sv: Hvad er status på H5N8?
« Svar #136 Dato: 27 Marts , 2017, 11:16 »
Hej Lene. Lige lidt andet, grunden til at jeg logger på her er for at få dit navn og så flere kan byde ind. Jeg ved ikke om jeg kan gøre det på anden måde. Men du skrev på et tidspunkt at du også har haft orpington men efter i var flyttet døde de for dig. Ved du hvorfor de døde og hvor gamle var de. Er orpington svære at have med at gøre. Jeg skriver fordi dem jeg har i rugemaskinen alle er gået til i et meget tidligt forløb. Så øv jeg fik ikke påskekyllinger. Det er første gang jeg prøver med orpington og meningen var at jeg gerne ville have nogle gode kødhøns til boksen. Er der nogen der ved en hel masse om orpington
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner

Offline martin s jensen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 148
Sv: Hvad er status på H5N8?
« Svar #137 Dato: 27 Marts , 2017, 12:41 »
nu har jeg fået nok ,jeg tænker meget på at lukke mine høns ud, det er da ikke vores små besætninger der er skyld i fugleinfluenzaen , men industriens fjerkræ hvor der går 1000 vis af dyr sammen. som jæger i rigtig mange år har jeg kunnet se at dengang rævebestanden exploderede fordi skind,næsten tabte hele dens værdi, så kom skaben og tog en meget stor del. der var kun meget få ræve tilbage, nogen steder helt væk.
ligeledes gik det råvildet da man mange steder fredede råer og lam i 80 erne bestanden expolderede så kom en sygdom (dårlig mave tyndskid) og tog 80 % af bestanden, og den dukker stadig op fordi der er for mange dyr nogen steder

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Hvad er status på H5N8?
« Svar #138 Dato: 27 Marts , 2017, 12:47 »
Første melding fra Fødevarestyrelsen om at høns inden længe må komme ud. https://www.foedevarestyrelsen.dk/Nyheder/Aktuelt/Sider/Nyheder_2017/Hoensene_kan_komme_ud_inden_laenge.aspx
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline migselv

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 29
Sv: Hvad er status på H5N8?
« Svar #139 Dato: 27 Marts , 2017, 13:34 »
DET bliver dejligt!
Så må næste træk være, om vi kan få ministeriet til at ændre deres eksportbestemmelser, så havehøns ikke fremover kan stoppe for eksporten.....
Tænk hvis man kunne få tv´s KONTANT program til at tage sagen op og få de ansvarlige ministre igennem vridemaskinen...

Offline Lilli

  • Bruger
  • Indlæg: 168
Sv: Hvad er status på H5N8?
« Svar #140 Dato: 27 Marts , 2017, 18:09 »
Sitat fra fødevarestyrelsen: "Danmark blev ramt af fugleinfluenza i november sidste år. Det skete i en privat hobby-besætning. Det lukkede eksporten, og siden har alle høns været lukket inde for at undgå smitte fra vilde fugle. Det har virket, og Danmark har været mildere ramt end andre europæiske lande. Det anslås, at der i Europa er aflivet 7 millioner høns som følge af fugleinfluenza. I Danmark er tallet meget lille."

Øøøh langt fra alle høns har været lukket inde, tror at de ville blive overrasket hvis de undersøgte hvor mange høns der har gået frit.  ;)

1,5 blandings høns, 0,2 isa brown, 0,2 dværg orpinton , 2,0 hunde og 2,1 katte

Lene Skelmose

  • Gæst
Sv: Hvad er status på H5N8?
« Svar #141 Dato: 27 Marts , 2017, 22:01 »
Hej Lene. Lige lidt andet, grunden til at jeg logger på her er for at få dit navn og så flere kan byde ind. Jeg ved ikke om jeg kan gøre det på anden måde. Men du skrev på et tidspunkt at du også har haft orpington men efter i var flyttet døde de for dig. Ved du hvorfor de døde og hvor gamle var de. Er orpington svære at have med at gøre. Jeg skriver fordi dem jeg har i rugemaskinen alle er gået til i et meget tidligt forløb. Så øv jeg fik ikke påskekyllinger. Det er første gang jeg prøver med orpington og meningen var at jeg gerne ville have nogle gode kødhøns til boksen. Er der nogen der ved en hel masse om orpington

Jeg har sendt en PM.

Lene Skelmose

  • Gæst
Sv: Hvad er status på H5N8?
« Svar #142 Dato: 27 Marts , 2017, 22:04 »
@ Lilli
"Øøøh langt fra alle høns har været lukket inde, tror at de ville blive overrasket hvis de undersøgte hvor mange høns der har gået frit.  ;)"

HI hi. Det tror jeg du har ganske ret i!

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Hvad er status på H5N8?
« Svar #143 Dato: 28 Marts , 2017, 12:47 »
@ Lilli
"Øøøh langt fra alle høns har været lukket inde, tror at de ville blive overrasket hvis de undersøgte hvor mange høns der har gået frit.  ;)"

HI hi. Det tror jeg du har ganske ret i!

¨

Ja, og med alle dem som hele tiden har gået frit samt dem, som folk efterhånden har lukket ud for længst. Så burde vi være druknet i fugleinfluenza for længst, når nu risikoen for smitte er så høj.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Hvad er status på H5N8?
« Svar #144 Dato: 28 Marts , 2017, 13:49 »
Melding idag fra FVST. Om et par uger, hvis vi er heldige! http://landbrugsavisen.dk/fugleinfluenza-derfor-holder-danmark-stadig-fast-i-staldpligt
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Gerda

  • Bruger
  • Indlæg: 825
Sv: Hvad er status på H5N8?
« Svar #145 Dato: 28 Marts , 2017, 13:52 »
Tak Finn for din utrættelige kamp
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner

Offline Lilli

  • Bruger
  • Indlæg: 168
Sv: Hvad er status på H5N8?
« Svar #146 Dato: 28 Marts , 2017, 14:59 »
¨

Ja, og med alle dem som hele tiden har gået frit samt dem, som folk efterhånden har lukket ud for længst. Så burde vi være druknet i fugleinfluenza for længst, når nu risikoen for smitte er så høj.

Hehe ja nemmelig Lene, men det vil de nok ikke høre noget om, for så slår deres teori jo fejl ;)
1,5 blandings høns, 0,2 isa brown, 0,2 dværg orpinton , 2,0 hunde og 2,1 katte

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Hvad er status på H5N8?
« Svar #147 Dato: 29 Marts , 2017, 17:42 »
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline BentReuss

  • Bruger
  • Indlæg: 15
0.3 HvidSussex 4.10 DværgSilkeHøns i Rød,Grå,sort og SølvVidtfarvet 0.7 Isa Warren 2.4 søde børn

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi