Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Mærkværdig gang/adfærd  (Læst 902 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Pia Rosa

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4
Mærkværdig gang/adfærd
« Dato: 24 April , 2014, 16:10 »
Min søde Orphington frøken Kylle har fået en underlig adfærd - virrer med hovedet og går nærmest i ring - spiser og ellers 'glad' høne . Hun har lige været skruk og jeg overvejer at købe rugeæg til hende næste gang. Jeg har kun hende og frøken Klara en Sussexhøne; sidstnævnte lægger æg dagligt året rundt (anskaffede begge sidste år) og hun er aktiv uden pauser. De to frøkener er glade for hinandens selskab og derfor er jeg lidt bekymret for den mærkelige adfærd hos Kylle.

Offline Patricia

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 426
  • Mit første Klubmesterskab
Sv: Mærkværdig gang/adfærd
« Svar #1 Dato: 01 Maj , 2014, 17:24 »
Uden at være stensikker kan det lyde lidt som en hjerneskade, hvordan har hun det nu. Håber andre kommer på banen nu den kommer op og vende igen.
Hønsehilsner
Patricia

4,5 stor lys Sussex, 2,10 lys dv. Sussex, 2,10 gul dv. Sussex, 7 grå Landgæs, 2 Svanegæs 1,0 Dansk/svensk gårdhund, 0,1 Jack Russell terrier
www.racefjerkrae.dk
www.naestved-fjerkraeklub.dk
www.sussex.dk
www.Sydvestsjaellands-fjerkraeklub.dk

Offline Pia Rosa

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4
Sv: Mærkværdig gang/adfærd
« Svar #2 Dato: 01 Maj , 2014, 18:28 »
Ja,jeg tror også der er noget neurologisk galt, men det var værst lige efter hun havde været skruk og mest ligget inde i reden. Den sidste uge idet her dejlige vejr har hun været frisk og aktiv sammen med min anden høne dog stadig en rykkende adfærd med hovedet og af og til gåen rundt om sig selv. Holder øje med hende og tænker at så længe hun spiser gogger rundt og er aktiv må det være sådan. Tænkte bare nogen måske havde oplevet dette fænomen. Tak for respons  :) Mvh. PiaRosa