Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Papkassehøns - varmefri??  (Læst 3308 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Randi Krak

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 041
  • Nu også med en datter på matriklen :-)
Papkassehøns - varmefri??
« Dato: 05 August , 2009, 19:09 »
Hvornår kan man sige at 'papkassehøns' er varmefri?
Jeg har nogle på 1 md som er ude 4-6 timer om dagen når solen står på deres indhegning. Men hvornår kan de klare sig en hel nat i redekassen/på siddepinden?!?!

Er der noget med man siger at de er varmefri når de har fjer istedet for dun?!?!  ???
De har fået fjer på vingerne og er så småt ved at få på brystet og halen er begyndt at stritte ud med små fjer.
« Senest Redigeret: 05 August , 2009, 19:11 Fra barnikow77 »
En stamme hver af følgende; Orpington i blå og sort, Dværg Wyandot i sølv/sort båndet, Amrocks, krøllede chabos i gul m/ sort hale.
Til slagt: Maran, Brahma, Maran/orp kylling

Offline Marie-Louise

  • Bruger
  • Indlæg: 303
  • Ønsker Sussex-høns igen
Sv: Papkassehøns - varmefri??
« Svar #1 Dato: 05 August , 2009, 22:01 »
Det er da vist omkring 5-ugers-alderen, de er varmefri. Jeg har endda haft en kylling på 4 uger, der klarede sig fint, til trods for, at dens kyllingefører døde. Men det skal så også lige siges, at hanen sad med den under vingen på pinden om natten  :D
Mange hilsner fra

Marie-Louise

Ønsker 0.4 Stor Sussex
6.0 egne børn og en meget flittig husbond

Offline Randi Krak

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 041
  • Nu også med en datter på matriklen :-)
Sv: Papkassehøns - varmefri??
« Svar #2 Dato: 06 August , 2009, 12:26 »
Er der slet ikke nogen andre som har flere bud/erfaringer med hvornår de kan komme ud og bo hos resten af hønsene?

Pt får de stadig varme men det er fordi de deler hytte med nogle små kochin kyllinger.
En stamme hver af følgende; Orpington i blå og sort, Dværg Wyandot i sølv/sort båndet, Amrocks, krøllede chabos i gul m/ sort hale.
Til slagt: Maran, Brahma, Maran/orp kylling

Offline Henriette Hall

  • Bruger
  • Indlæg: 3 903
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: Papkassehøns - varmefri??
« Svar #3 Dato: 06 August , 2009, 12:36 »
Jeg lukkede mine barnevelderkyllinger ud til mine danske dværge da de var 3-4 uger. Det gik uden problemer. Hønerne har ikke taget sig af kyllingerne, men hanefar opfatter dem helt klart som en del af hans flok, og kalder på dem når der er mad m.m. Men det er vist ikke altid det går så problemfrit. Det ser faktisk ret sjovt ud nu, hvor barnevelderne er kæmpestore i forhold til dværgene, men det er stadig dværgene der bestemmer!
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Randi Krak

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 041
  • Nu også med en datter på matriklen :-)
Sv: Papkassehøns - varmefri??
« Svar #4 Dato: 06 August , 2009, 12:39 »
Måske jeg skulle prøve at lade dem sove ude hos de andre i nat - det er jo varmt i disse dage så det er nok et godt tidspunkt at starte på  :)
En stamme hver af følgende; Orpington i blå og sort, Dværg Wyandot i sølv/sort båndet, Amrocks, krøllede chabos i gul m/ sort hale.
Til slagt: Maran, Brahma, Maran/orp kylling

Offline Pjaltenborg

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 826
Sv: Papkassehøns - varmefri??
« Svar #5 Dato: 06 August , 2009, 13:13 »
Mine kommer ud når de er 3 uger her om sommeren. Dog sover de i eget lille hus. De render de rundt i haven og lærer de andre at kende. Så det sådan lidt hip som hap hvornår jeg beslutter de skal ind og sove på pind med de andre. Men det mest pga jeg lige skal finde ud af hvem der skal bo i hvilke gård ?  :)
Med venlig hilsen Søs

Offline Henriette Hall

  • Bruger
  • Indlæg: 3 903
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: Papkassehøns - varmefri??
« Svar #6 Dato: 06 August , 2009, 13:36 »
Mine kunne nu også gå ind i deres eget hus, hvor varmelampen var tændt om natten. Men det var jo også i foråret. :)
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Randi Krak

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 041
  • Nu også med en datter på matriklen :-)
Sv: Papkassehøns - varmefri??
« Svar #7 Dato: 06 August , 2009, 14:47 »
Jeg har også overvejet at tage varmelampen med når de skal flytte - problemet er bare at jeg ikke har strøm i det hønsehus de skal bo i  :-\
Det gør det lidt mere omstændigt når det bliver med længer ledninger mm..
En stamme hver af følgende; Orpington i blå og sort, Dværg Wyandot i sølv/sort båndet, Amrocks, krøllede chabos i gul m/ sort hale.
Til slagt: Maran, Brahma, Maran/orp kylling

GKV

  • Gæst
Sv: Papkassehøns - varmefri??
« Svar #8 Dato: 06 August , 2009, 16:09 »
Mine der er klækket den 22 juli er ude hele dagen i dette dejlige vejr, men om aftenen er de stadigvæk under varmelampe.

Jeg ved ikke om det er nødvendigt, men jeg venter med at tage varmen fra dem til de er fuldfjerede på ryggen, der mangler lige lidt.

VH Gunni.