Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Isa Brown dumme?  (Læst 2579 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Mette L

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 53
Isa Brown dumme?
« Dato: 31 Juli , 2018, 21:24 »
Sig mig, er Isa Brown høns specielt dumme? Vi har haft andre høns, Maran, Sussex mm og de i løbet af få dage lært, at de skulle gå ind i hønsehuset, når det bliver mørkt. Men hver aften genner vi troligt hønsene ind i hønsehuset, ellers vil de sove i hønsegården.

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 110
Sv: Isa Brown dumme?
« Svar #1 Dato: 01 August , 2018, 04:22 »
Nej - min oplevelse med Isa'er er, at de er alt andet end dumme.

Det er ikke utænkeligt, at dine Isa'er vil gøre meget for at undgå hønsehuset om natten i denne usædvanlig hede sommer
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Mette L

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 53
Sv: Isa Brown dumme?
« Svar #2 Dato: 01 August , 2018, 16:20 »
Ja, det kan godt være. De er utrolig tillidsfulde og har ikke noget imod at blive løftet op og håndfodret.

Offline Hans-Kurt

  • Bruger
  • Indlæg: 1 934
Sv: Isa Brown dumme?
« Svar #3 Dato: 02 August , 2018, 10:11 »
Jeg tror som Helle K, at de har det for varmt inden døre. Et hus er jo til for dels at sikre mod rovdyr og dels for at kunne sove uden at blive blæst ned af pinden og være i tørvejr. Jeg har også høns der sover ude for tiden. Mine 3 skruk med kyllinger ligger - syntes de i hvert fald - trygt og tørt inde under buske, roser o lign inde ved stuehussoklen. Når jeg tilser nattesæderne - ligger skruken med alle kyllinger mere eller mindre under sig. Efterhånden som kyllingerne får flere og flere fjer, putter de sig sammen i klumper ved siden af moderen.
Jeg skal så have dem ind i hønsehuset - men det bliver først når vejret bliver anderledes end nu, så det har vist lang udsigt.
Så hvis dine høns kan overnatte ude, så ville jeg lade dem gøre det. Mon ikke de går ind igen når vejret bliver mere normalt kold og fugtig dansk sommer. Jeg kender da også mennesker som helt uden for normalen er begyndt at sove ude.