Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Kyllinger ?  (Læst 1020 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Allan Jørgensen

  • Bruger
  • Indlæg: 350
Kyllinger ?
« Dato: 15 Februar , 2010, 16:20 »
Dette emne er affødt af emnet om krumme tæer.
Det drejer sig om nyklækkede kyllinger, hvor der er mange forslag om hvad de skal gå på (underlag).
Jeg forstår ikke helt den holdning at de kyllinger der kommer fra en rugemaskine skulle være svagere end dem der erudruget naturligt.
Jeg forkæler nok selv, dem jeg selv ruger ud, men er der forskel på hvor stærke de er.
Mvh Allan
Med venlig hilsen Allan

Høns for sjov er en alvorlig sag
Nuværende høns på matriklen alle i stor model:  2.12 La Bresse, 1.5 Dorking i sølv 1.2 Rustrød Welsumer,1.2, 0.3 Maran i div. farver

Offline Psycho

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 629
  • Dorking Høne f. 2010
Sv: Kyllinger ?
« Svar #1 Dato: 15 Februar , 2010, 16:45 »
Jeg lavede to hold kyllinger samtidig i efteråret. En med skrukhøne og en i rugemaskine De fra rugemaskinen blev sat ud til de andre høns, når de var 4 uger gamle.
Dem der var i rugemoder indendørs (i min stue) gik hele tiden på avispapir, med en lille smule sand.
De var betydelig større end dem fra skrukhønen når de blev sat sammen. Nu når de er 19 uger, kan jeg ikke længere se forskel.
De lever alle sammen i bedste velbehag, foruden en hane fra hver kuld, som jeg slagtet. De smagte begge to forrygende og jeg kunne ikke mærke nogen forskel.
Det der kan siges er, at dem der er født inddørs er noget mere tamme og vil gerne snakkes med....
Med venlig hilsen Thomas Stjernaas

Har ingen høns nu, men ønsker at få fat i 1,4 Maran Sort Kobber
0,2 Blandingshund (Psycho & Schizo)

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Kyllinger ?
« Svar #2 Dato: 15 Februar , 2010, 16:58 »
Mine går på en blanding af savsmuld og sand. de har en flamingokasse i den ene halvdel af buret, mere for at bundisolere lidt.
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.