Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Lusekur til rugehøne - råd søges  (Læst 1899 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Anna Ibrahimi

  • Bruger
  • Indlæg: 25
Lusekur til rugehøne - råd søges
« Dato: 22 April , 2018, 22:12 »
Jeg har fået en rugehøne liggende på ti æg. Nu erfarer jeg - øv -at flokken den kom fra har lus, så det har Fru Skruk temmelig sikkert også.  :-[ Jeg har bestilt lusepulver og tænker at give hende det, når hun forlader reden for at drikke og lægge en klat. Er der nogen med erfaring på dette område - at det vil være uden skade for selve udrugningen ? På forhånd tak for evt. gode råd og in-put.

Offline Hans-Kurt

  • Bruger
  • Indlæg: 1 936
Sv: Lusekur til rugehøne - råd søges
« Svar #1 Dato: 24 April , 2018, 18:04 »
får jeg sorte hønselopper på mig når jeg rører reden - anset det er skrukreder eller alm reder med æg, så får de et pust for utøj, uanset hvad. Min høns skal ikke plages af utøj - tror ikke det påvirker rugeæg - tvært imod. En lille kylling med lus eller lopper er jo plaget af det.

Offline Anna Ibrahimi

  • Bruger
  • Indlæg: 25
Sv: Lusekur til rugehøne - råd søges
« Svar #2 Dato: 24 April , 2018, 19:49 »
Hej Hans-Kurt. Tak for dit svar. Jeg synes bestemt også man skal sørge for at ens dyr ikke plages af af krible-krable, derfor spørger jeg netop også her i forum. Lettest vil jo være at give et pift med en spray, men arrrgggg synes jo ikke det direkte er fremstillet til direkte brug på dyr/hud. Har købt en spray hos Matas, men det så sgu lidt kradsbørstigt ud i varedeklarationen så jeg leverede den faktisk tilbage igen. Har bestilt et pulver til brug mod lus (og diverse) til høns, så jeg tror jeg giver hende en pulverkur og håber det bedste for de små kyller - når de forhåbentlig engang påtænker at komme ud af æggene. Hvad giver du dine til at komme utøj til livs? Anna.