Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Opsætning af minkfælde?  (Læst 4215 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Lene Skelmose

  • Gæst
Opsætning af minkfælde?
« Dato: 10 Oktober , 2018, 10:46 »
Jeg har bestilt en minkfælde, men er i tvivl hvor og hvordan den skal opsættes. Har læst herinde at den bedst står langs en mur - og noget med afskærmning ( en halmballe ved siden bl.a.)

MEN den mink jeg frygter har jeg set ved en sø tæt på os. Den korteste afstand for minken er fra søen, over en lille vej, krydse naboens grund og så er den i vores baghave. Jeg har derfor tænkt at sætte fælden i baghaven ( lille skov med høje træer og skovbunden endevendt af hønsene = alt skvalderkål o.l er væk). Der er ikke nogen mur at sætte den op ad, men naboens skur ligger så minken nok vil komme langs det. Er det nok at sætte den så tæt på skuret som jeg kan komme afsted med - eller skal jeg lave en slags "læhegn" af grene, der vil lede den til fælden. Eller drejer det sig bare om at have noget godt lokkemad?

Fandt i forgårs en død høne i baghaven. Kunne godt nok ikke finde bidmærker eller anden grund til at der var noget galt. Hønen var i sit 4.år, så heller ikke ung længere, men det satte alligevel tankerne i gang. Hellere være på forkant - end handle for sent.

Offline Gerda

  • Bruger
  • Indlæg: 824
Sv: Opsætning af minkfælde?
« Svar #1 Dato: 11 Oktober , 2018, 08:21 »
hej Lene hvis du prøver at skrive  hvor skal jeg sætte en minkfælde kommer der en masse gode link frem. Bl.a. hvordan du skal dække den til og med lysindfald og æg osv. Mon ikke det er noget du kunne bruge og så få fanget den famøse mink.
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner

Lene Skelmose

  • Gæst
Sv: Opsætning af minkfælde?
« Svar #2 Dato: 11 Oktober , 2018, 10:04 »
hej Lene hvis du prøver at skrive  hvor skal jeg sætte en minkfælde kommer der en masse gode link frem. Bl.a. hvordan du skal dække den til og med lysindfald og æg osv. Mon ikke det er noget du kunne bruge og så få fanget den famøse mink.

Tak Gerda. Det vil jeg prøve. Tænker jeg vil spærre indgangen med et stormasket net, som minken kan komme igennem, men ikke større dyr - som vores katte f.eks.

Så - da jeg havde bestilt minkfælden - at man kan få en mosegrisfælde. Sådan een kunne jeg godt bruge. Er meget uvenner med een der holder til i køkkenhaven og spiser ALLE rødbeder og når det er gjort så gulerødderne - hvis ikke jeg har dem i baljer, den ikke kan komme ind i . Har ovenikøbet et højbed med minktråd i bunden - der burde kunne holde den ude - men nej- den klatrer bare op over kanten. Noget ØV!!!

Offline Gerda

  • Bruger
  • Indlæg: 824
Sv: Opsætning af minkfælde?
« Svar #3 Dato: 11 Oktober , 2018, 10:12 »
Ja det er godt nok øv. Du har da også fået alt skrammel af skadedyr.
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner

Lene Skelmose

  • Gæst
Sv: Opsætning af minkfælde?
« Svar #4 Dato: 11 Oktober , 2018, 10:19 »
Ja det er godt nok øv. Du har da også fået alt skrammel af skadedyr.

Nu ved jeg jo ikke om minken har været her - måske den er rejst videre i vandløbssystemet. Der var et større minkudslip ca 10 km herfra for et par år siden, så lidt ventet at vi nok skulle få dem her på et tidspunkt. Synes minkfælden godt kunne se ud til at kunne tage rotter også - så om ikke andet får jeg da tjekket for det.