Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: mudderpøl....  (Læst 9636 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: mudderpøl....
« Svar #15 Dato: 29 November , 2009, 21:42 »
Et par gode gummistøvler med et ordentligt mønster under sålen burde også kunne gøre det.

Men ellers synes jeg Susanne's løsning med en gang flis er genial. Det holder hønsefødderne nogenlunde rene og giver samtidig hønsene noget at gå og skrabe i. Jeg er sikker på at der vil gemme sig mange for hønsene lækre insekter i sådan en gang flis.

Mvh
Erik Andersen

Offline Tina Taomina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 440
Sv: mudderpøl....
« Svar #16 Dato: 29 November , 2009, 22:03 »
Jeg har træflis i mine rosenbede. Jeg kan love jer for, at hønsene elsker at rode i flisen. Hver dag ligger halvdelen af flisen ude på fliserne i stedet for i bedet. Men jeg lukker mine ud i haven netop fordi jeg syntes der er for mudret i hønsegården. Det er kun en lille del, som jeg har overdækket, bare lige sådan at de kan være ude i hønsegården i øsregnvejr uden at blive våde.
Knus fra Tina med
0,1 Stor hvid silke
0,1 Blå orpington
0,1 Blå silke
0,1 Maran
0,1 Sort orpington
0,1 Blå Austraulorp
0,1 Amrock
4,1 Børn
1,0 Ægtefælle

Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
Sv: mudderpøl....
« Svar #17 Dato: 29 November , 2009, 22:47 »
Mine styrer også gerne hen mod træflisen i hindbærbedet! :D

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: mudderpøl....
« Svar #18 Dato: 29 November , 2009, 22:51 »
Jeg er sikker på at det er fordi der er mange lækre 'krible-krabler' at finde for hønsene i flisen. Mums.
Mvh
Erik Andersen

Offline Louise S.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 876
  • Multi-kulti hønsegård med plads til hybrider
Sv: mudderpøl....
« Svar #19 Dato: 30 November , 2009, 09:39 »
Jeg har to u-overdækkede hønsegårde. I den ene går "hovedflokken" - de bliver lukket ud på friland hver morgen, så finder de selv læ for de værste vejr. De har et læskur i selve hønsegården - overdækket og lukket til 3 sider - her er altid tørt sand til hønsebad, men jeg har aldrig set dem bruge det  ::) De foretrækker åbenbart at vaske fjerene i jord, og selv i en regnfuld november er det lykkes dem at finde tørre pletter rundt omkring til formålet.

I den lille gård har jeg tre store hanekyllinger. De kan ikke gå løs sammen med de andre, det vil førerhanen ikke acceptere. Jeg har kørt et par trillebørfulde blade ind i deres gård, det tager det værste mudder og giver samtidig lidt beskæftigelse - lissom med flis, bare ganske gratis  ;D

Uanset vejret er mine høns altid ude hele dagen, de går kun ind for at sove eller lægge æg. I øvrigt lægger de stadig æg i stride strømme, 2-4 æg om dagen fra 6 høner.

De bedste hilsner fra Louise

0.3 Skånske Blomsterhøns
2.1 Kobberfarvet Maran
0.2 Isa Warren
1.1 Bullmastiffer  <.  <.

Offline Mette Marie Andersen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 365
  • Glad hønseejer
Sv: mudderpøl....
« Svar #20 Dato: 07 December , 2009, 14:50 »
Løsningen i min hønsegård blev barkflis. Sidste vinter investerede jeg i 5 m3 barkflis (gran). Der kom et godt tykt lag i hønsegården (30 cm). Slut med mudrede høns (mine to orpingtonprinsesser og mudder var to uforenelige størrelser.... ::)). Det fungere rigtig godt og kan godt klare en vinter til uden at skulle supleres. Hønsene er derudover meget glade for at pille i det.
mvh
Mette
mvh
Mette

1,0 Irsk Terrier, 1,5 gul Orpington, en masse bier

Offline Storm-Olsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 023
Sv: mudderpøl....
« Svar #21 Dato: 07 December , 2009, 15:03 »
Er der ingen af jer "barkflisere", der har problemer med svamp eller lignende, når barken går i opløsning?