Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hvor længe må skruk høne være af æggene?  (Læst 2128 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Svipser

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2
Hvor længe må skruk høne være af æggene?
« Dato: 10 Maj , 2018, 20:03 »
Er helt ny herinde, så undskylder på forhånd hvis det her er et dumt spørgsmål  :)

Vi har 4 skønne dværg wyandotter og 2 af damerne ruger på 5. dagen. Den ene høne blev i dag angrebet af en hund, da hun var på spisepause (hvad er oddsne??) Hun kom først tilbage til æggene i hvert fald 5 timer efter hun forlod dem for at spise..  :( Hvor lang tid må hun være væk fra æggene før vi kan opgive de æg?

Vi har kun haft høns lidt under 1 år, så alt er meget nyt  :)

Mvh. Christina

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 110
Sv: Hvor længe må skruk høne være af æggene?
« Svar #1 Dato: 10 Maj , 2018, 20:20 »
Æggene skal nok klare sig. 5 timer betyder ikke noget og da slet ikke på sådan en varm dag.

Det er straks værre med skrukken. Jeg går ud fra, du har undersøgt skrukken for bid og skader! Et hundebid er meget bakterie-inficeret, så jeg vil anbefale penicillin, hvis der er bidhuller. I må holde skarpt øje med skrukken i de kommende dage og sikre jer, at hun opfører sig sundt og normalt, når hun er ude på sin luftetur
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Svipser

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2
Sv: Hvor længe må skruk høne være af æggene?
« Svar #2 Dato: 10 Maj , 2018, 20:45 »
Tak for svar Helle!

Vi har ikke haft mulighed for at undersøge hende før nu, hun gemte sig i hækken så langt inde at vi ikke kunne komme til hende i flere timer  :( Jeg var ikke meget for at forstyrre hende nu når hun endelig har fundet tilbage og lagt sig til rette. Den har bidt hul...åh jeg er så ked af det! Jeg må finde en dyrlæge at ringe til i morgen.

Stakkels høne  :'(