Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Erfaringer med rugeæg?  (Læst 2987 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline KragenDK

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 109
Erfaringer med rugeæg?
« Dato: 23 ſeptember , 2016, 05:24 »
Hvad er jeres erfaringer med rugeæg købt uden for dette forum? Her tænker jeg fortrinsvist via privat køb på dba og feks ebay.co.uk
Den sidste nævner jeg fordi det tilsyneladende er svært at finde indiske kamphøns herhjemme, men der er flere der annoncerer med rugeæg på den engelske ebay.

Hvad med dba?
Hvad er folks erfaringer med at købe og få tilsendt rugeæg fra dba sælgere?
Nogen sælgere der kan fremhæves og andre der kan advares imod?

Hvordan er jeres erfaringer om de kommer sikkert frem, race ægthed i forhold til de påståede og klækningsprocenter mm ?

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Erfaringer med rugeæg?
« Svar #1 Dato: 23 ſeptember , 2016, 10:22 »
I de brede annoncer grupper er der rigtigt mange som sælger alt muligt og man skal dæleme have øjnene med sig, så man ikke bliver tørret, for der udbydes rigtigt meget som racehøns, som ikke har det mindste at gøre med dette, og de smarte forhandlere, som sælger diverse hybrider værende for racerhøns annoncerer der også.

Men hvorfor ikke tage kontakt til nogle af de klubber og ikke mindst specialklubber for racerne, som søges, som vi har rundt om i landet. For der er for det meste enormt meget hjælp at hente og det er endvidere folk, som opdrætter racefjerkræ fordi vi har en brændende interesse for det.

Desværre er der ikke alle racer, som er lige talrige og som man lige kan få her og nu.

Apropos at få tilsendt rugeæg, så kan det godt være et lotteri i det transporten kan være enormt hård ved dem. Om det så kun er sendt rundt i Danmark eller endnu værre sendt fra udlandet.

Endvidere synes jeg heller ikke at årstiden nu er til at ruge kyllinger ud, da resultatet kan blive enormt dårligt og dyrene ikke har den bedste tilvækst på denne årstid.
Så vil jeg meget hellere anbefale at få købt nogle gode stærke ungdyr.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Erfaringer med rugeæg?
« Svar #2 Dato: 23 ſeptember , 2016, 17:07 »
Vedr. indiske kamphøns, så prøv da at dukke op her
UNGDYRDAG 2016.
Kamphøns klubben holder ungdyrdag, lørdag den 24/9 denne gang på Sjælland.
Snekkerupvej 7, Flakkebjerg, 4200 Slagelse. Det er ca. 10 min. kørsel fra afkørsel 39 på motorvejen imod København.
Vi mødes kl. 10:00, hvor dyrene sættes i burene, og klubben så efterfølgende er vært med kaffe og rundstykker..
Derefter vil der være gennemgang af dyrene.
Alle er velkommen, uanset medlemskab......
Vi slutter af med at spiser vores medbragte madpakke,
Mød op og få en hyggelig dag i kamphønsenes tegn.
Øl og Vand kan købes.
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Gunni

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 49
Sv: Erfaringer med rugeæg?
« Svar #3 Dato: 23 ſeptember , 2016, 18:28 »
Jeg har lige haft ruget mit første hold kyllinger. og jeg har en 50/50 oplevelse af køb på DBA, jeg havde nemlig mine tvivl og valgte derfor at købe det antal æg jeg ville have fra 2 forskællige sælgere.

Fra den ene sælger måtte jeg konstatere at der var MEGET dårlig befrugtning jeg havde kun 5-10 æg (husker det ikke helt) ud af 30 der var befrugtet. Sælger nr. 2 var det meget bedre og der var næsten alle befrugtede. så det er vel lidt at prøve sig frem i starten...