Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Overvejelser og erfaringer om maskestørrelser...  (Læst 4232 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Allonso

  • Gæst
Overvejelser og erfaringer om maskestørrelser...
« Dato: 05 August , 2008, 11:05 »
Hej med jer,

Netop som jeg stod med et godt tilbud på ½" x 1" blev jeg rådet til at købe 1" x 1" for bedre at kunne se hønsene, når de er i gården. Alt imens jeg ledte efter et godt tilbud, læste jeg så, at FVST anbefaler 20 mm x 20 mm og her fik jeg hurtigt et godt tilbud på 19 mm x 19 mm. Nu er spørgsmålet bare, hvad de erfarne herinde tror jeg har mest glæde af. Skal man gå efter store masker for indsynets skyld eller små masker for at holde uvedkommende ude?

Offline Lisbeth Kristine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 812
Sv: Overvejelser og erfaringer om maskestørrelser...
« Svar #1 Dato: 05 August , 2008, 15:11 »
Hvad der kan komme igennem på 20 mm kan nok også på 19...og ræven kan komme igennem alt hvis den er sulten nok.
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline Magnus

  • Bruger
  • Indlæg: 696
  • magnusfundal@gmail.com
Sv: Overvejelser og erfaringer om maskestørrelser...
« Svar #2 Dato: 05 August , 2008, 21:37 »
En ræv kan da ikke komme igennem et 2 centimeters hul.  :D
Matematiklærer på gymnasieniveau. Tidligere ivrig avler af danske Dværglandhøns og entusiast omkring hønsegenetik. Beboende i økofællesskabet Karise Permatopia.

Offline Lisbeth Kristine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 812
Sv: Overvejelser og erfaringer om maskestørrelser...
« Svar #3 Dato: 05 August , 2008, 22:25 »
Nope men den kan lave det større. Ligemeget hvor sindsygt det lyder kan en ræv komme ind de fleste steder.
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline Berit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 537
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Sv: Overvejelser og erfaringer om maskestørrelser...
« Svar #4 Dato: 06 August , 2008, 08:13 »
Hej med jer,

Netop som jeg stod med et godt tilbud på ½" x 1" blev jeg rådet til at købe 1" x 1" for bedre at kunne se hønsene, når de er i gården. Alt imens jeg ledte efter et godt tilbud, læste jeg så, at FVST anbefaler 20 mm x 20 mm og her fik jeg hurtigt et godt tilbud på 19 mm x 19 mm.

 <I Velkommen til, jeg er ikke sikker, men de første du nævner kunne tyde på det er voliere tråd, de næste er kyllingetråd, bliver de større så er det hønsetråd.  :D
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Lone

  • Bruger
  • Indlæg: 683
Sv: Overvejelser og erfaringer om maskestørrelser...
« Svar #5 Dato: 06 August , 2008, 08:42 »
Når du alligevel skal ud og investere/opsætte nyt, ville jeg helt sikkert vælge 1x1. En dag før eller siden står du og har daggamle dværgkyllinger til at rende rundt, og mangler der lige en tråd et sted, finder en af dem garanteret hullet! Jeg mistede for nylig en daggammel araucanerkyllinger, der havde fundet et hul i kyllingenettet, var panikket gennem gården med halvstore sussex-kyllinger, for derefter at smutte ind i (desværre) en anden araucanergård, hvor den sandsynligvis var blevet hakket i hjel. Ihvertfald lå den død der. Det var jeg virkelig ked af, for det var et dumt uheld, der kunne have været undgået.
Det, der ikke er mindst een på Dansk Fjerkræforum, der ved - er ikke værd at vide :)

Offline Bent Skaarup Pedersen

  • Bruger
  • Indlæg: 228
Sv: Overvejelser og erfaringer om maskestørrelser...
« Svar #6 Dato: 06 August , 2008, 08:56 »
Tag små masker for sikkerheden og mal det for udsynet til hønsense !

Det er utroligt hvordan nettet "forsvinder", når det blot får en gang maling.

med venlig hilsen - Bent Skaarup Pedersen

Offline Tommy Andersen

  • silkehønseopdrætter
  • Global Moderator
  • Indlæg: 1 484
    • www.123hjemmeside.dk/Silkehons
Sv: Overvejelser og erfaringer om maskestørrelser...
« Svar #7 Dato: 06 August , 2008, 10:06 »
HEj

En nem må at kunne se igennem tråden er at male den sort.

Jeg bruger et stykke pap på 20*20 cm og så en maler rulle til at rulle malingen på med, holdet pappet på indesiden og mal på yder siden, det bedste er at være to.



Tommy