Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: En hane i hønse flokken  (Læst 2192 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline lassechr

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 12
En hane i hønse flokken
« Dato: 27 Februar , 2010, 14:47 »
Hej.
Vi har lige fået en hane i hønse huset (18 stk høns).
- Mit spørgsmål er om man stadig kan spise æggene der fra, nu når der er kommet en hane til ?
- Ville det være bedre at dele flokken op, så der kun går 5 høns sammen med hanen, hvis man vil være sikker på hvilke æg der er befrugtet ?
- Er der andet i syntes man skal være opmærksom med når man får en hane i huset ?

Offline Henriette Hall

  • Bruger
  • Indlæg: 3 903
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: En hane i hønse flokken
« Svar #1 Dato: 27 Februar , 2010, 15:26 »
Du kan sagtens spise æggene. Det gør overhovedet ingen forskel om der er en hane eller ej i spisesammenhæng, hvis du bare husker at samle æggene ind hver dag. Hvis du vil have kyllinger, skal du nok prøve at holde hanen med færre høns, som du selv skriver. Godt nok har haner et aktivt sex-liv, men hele 18 høner er for meget for de fleste haner. :D
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline lassechr

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 12
Sv: En hane i hønse flokken
« Svar #2 Dato: 27 Februar , 2010, 19:06 »
Tak for svaret.. /o

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: En hane i hønse flokken
« Svar #3 Dato: 27 Februar , 2010, 23:30 »
Godt nok har haner et aktivt sex-liv, men hele 18 høner er for meget for de fleste haner. :D

Hertil havde jeg egentlig en kvik kommentar, men da både politik og religion helst skal holdes uden for dette forum, vil jeg nøjes med at sidde og småklukke for mig selv.
Mvh
Erik Andersen