0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
Rigtigt interessant Finn. Jeg har samme maskine. Jeg vil lige spørge hvor din maskine står, rumtemperatur, og om du har "indpakningen" omkring.
Finn, trøst dig med at temperaturen på æggene ikke stiger nær så meget som lufttemperaturen i det relativt korte overshoot der kommer. Beviset herfor giver du selv med de 3 timer ved ilægning af vand / æg.
Jeg har en 48 ægs rugemaskine af "kinesertypen" som jeg bemærket har et oversving på temperaturen. Når jeg har haft maskinen åbnet og lukker låget igen, så ryger temperaturen op over de 37.8 C som den er indstillet på. Det er ikke godt. Slet ikke godt...Maskinen er sådan en type(Billede fjernet fra citat .)Så derfor har jeg prøvet dels at måle på temperaturen og samle det op med en PC for at se hvor slemt det er og dels så prøve at ændre i maskinens indstilling for at rette op på det. Der er 2 parametre som kan bruges. HD og HU. Ikke megen forklaring, men HD har noget med "heating down" at gøre, HU har noget med "heating up" at gøre.Til at måle med har jeg brugt en NTC temperaturmåler som går direkte i et USB stik.(Billede fjernet fra citat .)Købt på aliexpress fra dette firme http://www.pcsensor.com/index.php