Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: kyllingerne dør.  (Læst 4771 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: kyllingerne dør.
« Svar #15 Dato: 22 April , 2019, 06:30 »
Dejligt!
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Lone M

  • Bruger
  • Indlæg: 3
  • Stolt hønemor
Sv: kyllingerne dør.
« Svar #16 Dato: 01 Maj , 2019, 16:29 »
Hej,

Tak for jeres beskrivelse, som beskriver mit værste mareridt. Jeg er meget glad på jeres vegne for at det er endt godt. Håber alle kyllinger har klaret skærene.

Jeg er selv spritny i Fjerkræforum og er førstegangshønemor med 16 dværgkyllinger på mellem 11 og 14 dage og installeret i badeværelset lige op ad soveværelset (vi bader i et andet badeværelse længere væk  ;D).

Jeg har forsøgt på at forberede mig så godt som muligt på den slags situationer, men det er svært med dyrlæger, der tager sig af høns, her i hovedstadsområdet, og det er ikke lykkedes mig at finde en dyrlæge inden for rækkevidde radius 50 km eller lignende, der både ved noget om høns, og som samtidig hurtigt kan rykke på en coccidiose-beskrivelse.
Hvor lang tid gik der fra I opdagede sygdommen til I fik medicinen? Tror I jeres dyrlæge en man kan ringe til og få hjælp, hvis problemet skulle opstå?

Hilsen Lone, Ballerup
 
Lone M
1,2 sølv sortrandede dværgwyandotter -  Lurifax (Luffe), Trut og Dot, April 2019
0,3 sorte dværgorpington - Fnug, Trille og Umami, April 2019
1,0  rødstribet kat - Mango, April 2007.

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 110
Sv: kyllingerne dør.
« Svar #17 Dato: 01 Maj , 2019, 17:15 »
Lone - jeg har fundet en løsning for jer. Jeg skriver en besked.
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline momik

  • Bruger
  • Indlæg: 47
Sv: kyllingerne dør.
« Svar #18 Dato: 01 Maj , 2019, 17:24 »
Hej Lone, vi er ligesom du helt nye udi hønsehold. Vi fandt to døde om morgenen og to-tre, der skrantede. Tænkte, at nu dør de alle. De stod i en bedroller på stuebordet. Jeg tømte kassen, vaskede, sprittede og skoldede kasse og inventar. Og det vigtigste, så skrev jeg efter hjælp her. Den kom øjeblikkelig fra Helle Kleist med diagnose og om, at vi skulle få fat i hjælp. Tror vi var heldige med, at dyrlægen var ude at køre, så to timer efter jeg havde søgt hjælp her, fik kyllingerne medicin i vandet.
Ser Helle har sendt dig en personlig besked. så du får nok svar der ;) Ellers skriv igen.
Alle ti kyllinger lever og er raske og kvikke.
Held og lykke med dine kyllinger. Mange hilsner Bente

Offline Lone M

  • Bruger
  • Indlæg: 3
  • Stolt hønemor
Sv: kyllingerne dør.
« Svar #19 Dato: 01 Maj , 2019, 18:50 »
Tak for dit svar, Bente. Dejligt at høre, at jeres kyllinger fortsat har det godt.

Og ja, jeg lige set, at Helle har svaret. Hvad skulle vi dog gøre uden Helle? Hun skulle have en medalje! Nu kan jeg sove trygt om natten igen.

Det er alligevel utroligt, at ingen dyrlæger i Københavnsområdet, hvor der er så mange hobbyhøns, kan noget med hønsesygdomme og -behandling.

Også held og lykke fremover med jeres kyllinger   :)

Lone

Lone M
1,2 sølv sortrandede dværgwyandotter -  Lurifax (Luffe), Trut og Dot, April 2019
0,3 sorte dværgorpington - Fnug, Trille og Umami, April 2019
1,0  rødstribet kat - Mango, April 2007.