Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hjælp - Dræbt kylling, hvad nu?  (Læst 1815 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Sols

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 9
Hjælp - Dræbt kylling, hvad nu?
« Dato: 26 Maj , 2018, 23:29 »
Jeg kunne virkeligt godt bruge nogle gode råd efter første forsøg med kyllinger: En af vores Wyandotter havde lagt sig skruk, så hun fik 6 rugeæg. Flere skrukhøns fulgte   :o , men de fik så lov at ligge dér. Jeg valgte ikke at flytte skruk(erne) fra hønsehuset. Hønsene har jeg “arvet”, og de har før haft kyllinger på dén måde uden problemer. I dag begyndte æggene at klække, jeg har været hjemme og holdt øje, heldigvis! Første kylling fandt jeg kl 19 hakket ihjel foran skrukkerne  :'( Æv æv æv! Jeg valgte at lynflytte en meget blid høne, redekasse plus æg til et lille aflukke i garagen (der er i hvert fald ro, ingen træk, lunt og ventileret. De får grus på gulvet i morgen. Jeg kan nu høre en masse pip og hyggelyde fra hønemor, så jeg regner med at missionen er lykkedes  /o

Nu er så spørgsmålet, hvad gør jeg bedst herfra? Jeg tænkte at bygge en hønsefræser, men kan jeg ikke risikere alt det flytteri stresser dem? Jeg tænker ikke en garage uden adgang til udeareal er særlig ideel? Gode ideer modtages med kyshånd.

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Hjælp - Dræbt kylling, hvad nu?
« Svar #1 Dato: 27 Maj , 2018, 06:36 »
Hønsefræser er fint, de falder hurtigt til ro efter en flytning, hvis bare hønemor og kyllinger er sammen
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi