Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Barnevelder køn?  (Læst 7131 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Majbrittbo

  • Bruger
  • Indlæg: 182
Barnevelder køn?
« Dato: 23 Juli , 2017, 14:29 »
Håber nogen kan hjælpe




Sent from my iPhone using Tapatalk
0.1 sort engelsk aucana Og 0,1 sølv/sort dobbeltrandet Barnevelder, 0,3 guld/hvid randet wyandotter🐓🐓🐔🥚🥚0,1 guld/blå randet Wyandot. samt 0,3 ea blandinger: 2 sorte og 1 blå, 🐥🐥

Offline Hans-Kurt

  • Bruger
  • Indlæg: 1 936
Sv: Barnevelder køn?
« Svar #1 Dato: 23 Juli , 2017, 18:44 »
Øh, er det Barnevelder alle sammen - kyllingerne altså. Det er da en silkehøne, den hvide rumpe man ser på et af billederne.

Ellers tror jeg det er en hønekylling på det første billed, den tættest på kameraet.

Det samme gælder den på sidste billed, men det er måske den samme som på første billed ?
« Senest Redigeret: 23 Juli , 2017, 22:07 Fra Hans-Kurt »

Offline anneke

  • Bruger
  • Indlæg: 292
Sv: Barnevelder køn?
« Svar #2 Dato: 23 Juli , 2017, 20:29 »
Enige med Hans Kurt den på billedet 3 er en høne, og nr 2 er en hane. Den har slet ikke så mange fjer på kroppen og er mere rød i kan.
mvh. Anneke
Barnevelder, moskusænder, svanegæs.

Offline Majbrittbo

  • Bruger
  • Indlæg: 182
Sv: Barnevelder køn?
« Svar #3 Dato: 24 Juli , 2017, 08:01 »
Hej- tak😊-
ja der er fler høns at vælge mellem... på billed 2 er det de 3 ens sølv sort tegnede kyllinger. Ikke den lille kylling helt til Venstres i hjørnet... og ej heller silkehønen😊
sælger mener der er 2 høner og en hane...
Hvad siger i. Jeg synes at se en med lidt rød kam og gule ben. Og 2 der ku være høner????
Men?
0.1 sort engelsk aucana Og 0,1 sølv/sort dobbeltrandet Barnevelder, 0,3 guld/hvid randet wyandotter🐓🐓🐔🥚🥚0,1 guld/blå randet Wyandot. samt 0,3 ea blandinger: 2 sorte og 1 blå, 🐥🐥

Offline Majbrittbo

  • Bruger
  • Indlæg: 182
Sv: Barnevelder køn?
« Svar #4 Dato: 24 Juli , 2017, 13:25 »
Håber nogen kan hjælpe
(Image removed from quote.)(Image removed from quote.)(Image removed from quote.)



Sent from my iPhone using Tapatalk

Prøver igen og at zoome lidt ind... er meget i tvivl?? Hvad skal jeg se efter? Der er noget med wyandotter har gråt hoved/hane mørkt /høne...(min erfaring), men ?  kender ikke barnevelder så??
har ikke set dem- Andet end på billeder... billed 1, -3 høns . Men??? Hane/ høner ? Og de andre??





Sent from my iPhone using Tapatalk
0.1 sort engelsk aucana Og 0,1 sølv/sort dobbeltrandet Barnevelder, 0,3 guld/hvid randet wyandotter🐓🐓🐔🥚🥚0,1 guld/blå randet Wyandot. samt 0,3 ea blandinger: 2 sorte og 1 blå, 🐥🐥

Offline Bente E.

  • Bruger
  • Indlæg: 967
Sv: Barnevelder køn?
« Svar #5 Dato: 24 Juli , 2017, 20:28 »
Haner har i reglen tydeligt støre kam + de har ikke tegning på brystet, hvor hønerne har en uregelmæsig dobbelt randtegning. Vær tålmodig med barnier, de modner sent.
Nogle maraner, nogle araucana.

Offline Majbrittbo

  • Bruger
  • Indlæg: 182
Sv: Barnevelder køn?
« Svar #6 Dato: 24 Juli , 2017, 21:07 »
Tak😊Ja svært,  men synes der er forskel når jeg ser på de 3 på første billede. Den 1. Høne/hane har Kam og har hvide vinger- stemmer vel meget godt med den udvoksede hanernes hvide vinger? Nr. 2&3 har sort bryst og markant anderledes vinger... og lidt eller ingen kam????
Har ikke set dem i virkeligheden. Kun på disse billeder.
Tak for jeres hjælp😊👍☀️🐓
0.1 sort engelsk aucana Og 0,1 sølv/sort dobbeltrandet Barnevelder, 0,3 guld/hvid randet wyandotter🐓🐓🐔🥚🥚0,1 guld/blå randet Wyandot. samt 0,3 ea blandinger: 2 sorte og 1 blå, 🐥🐥

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Barnevelder køn?
« Svar #7 Dato: 25 Juli , 2017, 22:29 »
Info. farven hedder sølv sort dobbelrandet.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Majbrittbo

  • Bruger
  • Indlæg: 182
Sv: Barnevelder køn?
« Svar #8 Dato: 26 Juli , 2017, 09:14 »
Tak Uhh det er så svært med alle disse navne farver og tegning og selv om jeg har set det og tænker det kan jeg sagtens huske😇, sidder det ikke fast, så når der skal skrives indlæg kan jeg ikke huske det😨🙄🤣🤣🐓🐓😊 typisk mig🤣
0.1 sort engelsk aucana Og 0,1 sølv/sort dobbeltrandet Barnevelder, 0,3 guld/hvid randet wyandotter🐓🐓🐔🥚🥚0,1 guld/blå randet Wyandot. samt 0,3 ea blandinger: 2 sorte og 1 blå, 🐥🐥