Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Nabo gener  (Læst 6802 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Jg

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1
Nabo gener
« Dato: 05 Juli , 2017, 07:51 »
Først og fremmest et rigtig hyggeligt forum I har herinde - jeg vidste slet ikke, at der var så stort et community for dette.

Jeg skriver her, fordi jeg er ved at kigge på et hus i en byzone, hvor naboen driver duehold og har et stort dueslag i haven. Jeg er sikker på, at dette opfylder alle kravene for et sådan og er fuldt lovligt, så der er helt sikkert ikke noget at komme efter der.

Jeg kender dog intet til alt dette, og vil derfor bare høre omkring eventuelle kommende gener for mig og min bolig, hvis jeg flytter ind i huset.

Jeg er generelt ret large og kan også godt se det spændende i hans projekt, men vil bare lige forhøre mere om, hvad der medfølger for mig.

Offline Hans-Kurt

  • Bruger
  • Indlæg: 1 936
Sv: Nabo gener
« Svar #1 Dato: 05 Juli , 2017, 21:44 »
Hej, og velkommen til, ja her er et dejligt fora for os der holder fjerkræ.
Jeg kan kun gisne, omkring hvad du kan vente ifm en nabo der har duer. Men du ska nok regne med, at duerne også benytter dit tag som hvilested. De vil nok også udnytte dit område til at leve et liv som due. Dvs kurtisere, hvilket vil medføre en vis støj. Hvor meget de vil lægge deres gødning hos dig, er jeg ikke i stand til at sige, men dit tag vil nok skulle stå for noget. Om de rammer vasketøj der hænger til tørre - ved jeg faktisk ikke. Heller ikke om de måske kunne finde på at hænge ud på tørrestativet.
Hvad med om du ringede på hos en af dine andre (kommende) naboer og spurgte til dueholdet. Måske du der kunne få et indtryk af forholdene.
Jeg har feks lige talt med en dame der er nabo til et Påfuglehold, og det kan jeg forstå, kræver ikke så lidt tolerance fra naboer.

Lene Skelmose

  • Gæst
Sv: Nabo gener
« Svar #2 Dato: 06 Juli , 2017, 20:22 »
Her har en nabo haft både duer og påfugle uden at det generede os. Man er nok lidt mere tolerant når man selv er glad for dyr og en lille smule hønsegal.

Offline Hans-Kurt

  • Bruger
  • Indlæg: 1 936
Sv: Nabo gener
« Svar #3 Dato: 07 Juli , 2017, 12:18 »
Rigtigt Lene, men tro mig, det gælder ikke for mennesker, der ikke er vant til dyr i deres omgivelser.
Mine kalve og enkelt gange også de voksne, kan ved et uheld komme på den forkerte side af hegnet. Tro mig, det vare ikke et split sekund før ejeren af jorderne der støder op til mine er i telefonen og det selv om vedkommende er på arbejde langt her fra.
Mine dyr skal naturligvis blive i foden, men ........og jeg er da heller ikke interesseret i, at de løber ud - især ikke på kørebanerne - men den smule de æder af korn eller anden afgrøde, herre gud.
Jeg skal så - som økolog - tåle lugten af sprøjtegifte mm og håbe det ikke beskadiger mine marker. Kunstgødning er forbudt hos mig, og hvis der falder noget ind til mig, sker der ting og sager. Når min eng oversvømmes af åvand, glædes jeg, men får straks en sag på halsen om, at det nok er mig der ikke tillader vandet at flyde frit på min del af åen, ak ja, hvad man ikke blive udsat for som natur og dyrholder  ;D 

Lene Skelmose

  • Gæst
Sv: Nabo gener
« Svar #4 Dato: 07 Juli , 2017, 21:55 »
Tror det handler meget om ikke at lade sig genere og blive irriteret. Genboen har en hane der begynder at gale kl 4 - udendørs og meget højt. Nede bagved vores grund holder kroketklubben til. Søndag morgen kl 8 kan man høre klonk- klonk -klonk. Synes det er meget værre end dyrelyde. Vi skal alle være her.

Offline Gerda

  • Bruger
  • Indlæg: 825
Sv: Nabo gener
« Svar #5 Dato: 08 Juli , 2017, 06:42 »
Ja det er lige præcis det vi skal. Og så må vi alle kunne give lidt af os selv for at få det til at køre. For uvenskab er ikke sjovt. Tro mig jeg ved hvad jeg taler om men nu er det heldigvis snart fortid. Så håber vi bare på nogle dejlige naboer
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner

Lene Skelmose

  • Gæst
Sv: Nabo gener
« Svar #6 Dato: 08 Juli , 2017, 06:55 »
Kom vist til at afspore tråden - egentlig slet ikke det den handler om.  :(