Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: kan man slagte/spise høns der er i behandling med saltsyre mod spoleorm  (Læst 2210 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline gokke og brandmandmor

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 12
Hej

Har 4 orpington høns som jeg er godt træt af, de spiser deres egne æg og de larmer ret meget som en lille forkølet hane. ( vi bor i villa så vil ikke være uvenner med naboer) ydermere har jeg opdaget spoleorm i lorte så nu er de i behandling med saltsyre i vandet. de spiser og stortrives ellers fint, men nu skal de altså væk og så starter vi forfra. Men kan jeg slagte dem og spise dem eller er det ikke smart tror i. skal jeg evt. vente lidt så saltsyren er ude af systemet.

På forhånd tak for hjælpen


Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 110
Saltsyren bliver jo på samme måde som mavesyren ikke optaget i kroppen, så af den årsag skal I ikke vente.
Måske I skulle finde ud af, hvad årsagen er til, at den lille flok larmer. Har de meget lidt plads at udfolde sig på? er det tilfældet, kan de muligvis også spise deres æg af kedsomhed - en anden årsag til ægspiseri kan være mangel på protein

Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline gokke og brandmandmor

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 12
hej

de har en hønsegård på ca. 7 kvm.
de har halm, støvbad jord knuste skaller og øko hønsepiller æglægnings.
derudover for de grønt fra haven hver dag.
de har larmet hele tiden også i foråret da de fik lov til at gå ude i hele haven. :(