Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Automatisk vandtrug til Gæs og ænder  (Læst 2799 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline danielhougaard

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3
Automatisk vandtrug til Gæs og ænder
« Dato: 11 Maj , 2017, 17:57 »
Hej med jer.

Jeg vil høre om nogle herinde har erfaring med denne type automatiske vandtrug: http://america-thisted.dk/product/andegaasevander-2-mtr-lang-162/

Med en bredde på 20cm tænker jeg det er nok til at de kan få hele hovedet under og vaske sig. Eller tager jeg fejl?

Tager også meget gerne imod alternativer.

Vil også meget gerne høre om America-thisted er et godt sted at handle?

Go dag derude.

Mvh. Daniel

Offline Hans-Kurt

  • Bruger
  • Indlæg: 1 934
Sv: Automatisk vandtrug til Gæs og ænder
« Svar #1 Dato: 11 Maj , 2017, 22:00 »
Om 20 cm er nok - øh det ved jeg ikke - men et trug eller en spand er nok bedre, hvis det er gæs/ænder. Vandfugle vil altid forsøge at bade sig, og det kan de ikke i den anordning du viser her. Jeg ville kun bruge det til høns - men selvfølgelig kan ænder og gæs også drikke af det.

Gæs og æder sviner meget med vandet, syntes jeg, så du skal ustandseligt rense det viste trug. Det går lidt lettere med noget der er større.

Om du kan stole på firmaet - America-Thisted - absolut, har selv købt hos dem, og altid været tilfreds og blevet behandlet godt.


Offline Gåsepigen

  • Bruger
  • Indlæg: 587
Sv: Automatisk vandtrug til Gæs og ænder
« Svar #2 Dato: 16 Maj , 2017, 12:08 »
Udvoksede gæs vil temmelig sikkert vælte det og/eller komme til at sidde fast i det trug. De kan heller ikke komme til at skylle hovedet ordentligt i det, og som Hans-Kurt siger, det vil blive svinet til meget hurtigt. En spand er meget bedre til dem. Det kan måske være ok til gæslinger, men jeg ville hellere bruge et stort, flat fad til dem - som dem, man kan få til at rense grillriste i.

Ænder vil altid forsøge at fragte deres mad over i vandet for at spise og snadre.
1.0 Jensen - grå dansk mixgås fra 18. juni 2018
0.1 Magda - fin fransk Toulousegås fra juli 2020
2.0 huskat