Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: fugleinfluenza?  (Læst 3132 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Sigurd

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 71
fugleinfluenza?
« Dato: 26 Maj , 2017, 13:23 »
Hej kyndige mennesker

er der en som ved hvad der er galt med min høne?

den har det skidt og er meget hævet på den ene side af hovedet?

Mulighederne er: øksen med det samme eller karantæne ind til hun er (muligvis) bliver rask igen.
En kone, En søn og en R.ø.v.fuld høns

Offline Gerda

  • Bruger
  • Indlæg: 824
Sv: fugleinfluenza?
« Svar #1 Dato: 26 Maj , 2017, 14:49 »
Nu ikke så hurtig. Jeg har også lige haft en som var hævet i den ene side og så også skidt ud. Hun ville ikke op på pinden at sidde. Det stod på i en lille uge og så kunne jeg godt se hun fik det bedre igen. Og nu er hun fit for fight.
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner

Offline Hans-Kurt

  • Bruger
  • Indlæg: 1 934
Sv: fugleinfluenza?
« Svar #2 Dato: 26 Maj , 2017, 15:13 »
Vær sød og vær lidt varsom med at bruge antydning af sygdommen "Fugleinfluenza". Det er en meget alvorlig sygdom, med meget alvorlige konsekvenser for alle fjerkræavlere.

Vi har lige været igennem en frygtelig lang indespærringsperiode her i DK (hønsene altså) og efterveerne er der stadig. Så bare ordet kan få det til at løbe mig koldt ned ad ryggen.

Der sidder jo desværre folk på nettet, der kun leder efter sensationer og det kunne dit indlæg måske lægge op til.

Håb din høne snart er rask igen. Jeg har ingen bud på en sygdom hos høns som den du beskriver.


Offline Sigurd

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 71
Sv: fugleinfluenza?
« Svar #3 Dato: 26 Maj , 2017, 19:56 »
Jeg ked af jeg rev op i traume. Grunden til overskriften er at, når jeg læser om de forskellige symptomer dukker "hævet hoved" kun op i forbindelse med fugleinfluenza. Derfor er jeg også klar til at aflive hende hvis der nogle som mener det er det rette at gøre?

Pft.
En kone, En søn og en R.ø.v.fuld høns

Lene Skelmose

  • Gæst
Sv: fugleinfluenza?
« Svar #4 Dato: 26 Maj , 2017, 20:21 »
Har oplevet noget lignende. Tror bare det var et insektstik. Gik i hvert fald over af sig selv.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Offline Carsten Blohm

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 335
Sv: fugleinfluenza?
« Svar #5 Dato: 26 Maj , 2017, 21:46 »
Det ligner en gang betændelse, kan forekomme hvis hønen har revet sig på en negl hvis den har kløet sig.

Se tiden an, og få evt prikket hul og tryk det ud, det er formentlig en fast masse.

Hvis du får hul på det så kom noget pencilin  puder på

Kunne du ikke ændre overskriften til hævet hoved eller sådan
« Senest Redigeret: 26 Maj , 2017, 21:47 Fra Carsten Blohm »
mvh
Carsten  
Opdrætter af
Sorte Nøgenhals dv.
Blå kochin dv.
www.silkeborg-fjerkraeklub.dk
www.racefjerkrae.dk
www.dommerringen.dk
www.italienerklubben.dk

Offline migselv

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 29
Sv: fugleinfluenza?
« Svar #6 Dato: 27 Maj , 2017, 23:27 »
Jeg har haft en høne der så lige sådan ud. Hun kom til dyrlægen og fik penicillin. Hun trives i bedste velgående.

Hilsen Bente

Offline Sigurd

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 71
Sv: fugleinfluenza?
« Svar #7 Dato: 28 Maj , 2017, 20:10 »
Tak for input :0)

Hun får lige et par dage til i isolation og hvis det ikke er forbedret må jeg ty til penicillinen.

Forsat god sommer

Sigurd
En kone, En søn og en R.ø.v.fuld høns