Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Barnevelder?  (Læst 5954 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Majbrittbo

  • Bruger
  • Indlæg: 182
Barnevelder?
« Dato: 13 ſeptember , 2017, 23:40 »
Jeg har købt 2 fine barnevelder høner. Og en hane de er nu ca 15 uger gamle. Og Sort sølv dobbeltrandet.
Men jeg er nu kommet i tvivl om de nu også begge er barnevelder? Eller? Den ene er meget fin i sine tegninger og grå /sølv i nakken. Den anden mere brun /flader ud i farven og sort i nakken. Se billeder: Sidste billede er barnevelderhanen i midten og høne på hver side.
Når jeg læser race beskrivelsen kan jeg se de skal ha sort nakke og grumset/orange ben. Måske den ene bare har tegnings fejl. Eller er det en helt anden race?
Håber nogle har et bud.



Sent from my iPhone using Tapatalk
0.1 sort engelsk aucana Og 0,1 sølv/sort dobbeltrandet Barnevelder, 0,3 guld/hvid randet wyandotter🐓🐓🐔🥚🥚0,1 guld/blå randet Wyandot. samt 0,3 ea blandinger: 2 sorte og 1 blå, 🐥🐥

Offline Majbrittbo

  • Bruger
  • Indlæg: 182
Sv: Barnevelder?
« Svar #1 Dato: 13 ſeptember , 2017, 23:43 »
Jeg har købt 2 fine barnevelder høner. Og en hane de er nu ca 15 uger gamle. Og Sort sølv dobbeltrandet.
Men jeg er nu kommet i tvivl om de nu også begge er barnevelder? Eller? Den ene er meget fin i sine tegninger og grå /sølv i nakken. Den anden mere brun /flader ud i farven og sort i nakken. Se billeder: Sidste billede er barnevelderhanen i midten og høne på hver side. (Image removed from quote.)(Image removed from quote.)(Image removed from quote.)
Når jeg læser race beskrivelsen kan jeg se de skal ha sort nakke og grumset/orange ben. Måske den ene bare har tegnings fejl. Eller er det en helt anden race?
Håber nogle har et bud.



Sent from my iPhone using Tapatalk
Hov fik sat 2 ens billeder...


Sent from my iPhone using Tapatalk
0.1 sort engelsk aucana Og 0,1 sølv/sort dobbeltrandet Barnevelder, 0,3 guld/hvid randet wyandotter🐓🐓🐔🥚🥚0,1 guld/blå randet Wyandot. samt 0,3 ea blandinger: 2 sorte og 1 blå, 🐥🐥

Offline anneke

  • Bruger
  • Indlæg: 292
Sv: Barnevelder?
« Svar #2 Dato: 14 ſeptember , 2017, 21:36 »
De ser rigtig nok ud. De får nye fjer en gang til inden de er udvoksed og de kan være mere tydelig i mønstret.
mvh. Anneke
Barnevelder, moskusænder, svanegæs.

Offline Majbrittbo

  • Bruger
  • Indlæg: 182
Sv: Barnevelder?
« Svar #3 Dato: 15 ſeptember , 2017, 09:41 »
Tak for svar er bare sjovt 😊🐓den ene er meget tæt i tegnerne og den anden ikke. Og den ene sort/hvis den anden nærmere lysbrun/beskidt/sort. Nå pyt de er jo begge rigtig fine. Begyndte bare at tænke om de begge var barneveldere...😁👍 tak for svaret
0.1 sort engelsk aucana Og 0,1 sølv/sort dobbeltrandet Barnevelder, 0,3 guld/hvid randet wyandotter🐓🐓🐔🥚🥚0,1 guld/blå randet Wyandot. samt 0,3 ea blandinger: 2 sorte og 1 blå, 🐥🐥

Offline Bo Fyn

  • Bruger
  • Indlæg: 5
Sv: Barnevelder?
« Svar #4 Dato: 20 ſeptember , 2017, 10:43 »
Jeg er på ingen måde ekspert :o

Men kunne det ikke være fordi den sølv sort dobbeltrandet er en nyere variation, som mig bekendt er lavet på en klassik barnevelder og en sølv sort randet wyandot. Den er måske ikke avlet til perfektion endnu.

Min sølv sorte dobbeltrandet barnevelder hane, som burde være ægte, har ihvertfald også brune nuancer rundt omkring  :P

Offline Majbrittbo

  • Bruger
  • Indlæg: 182
Sv: Barnevelder?
« Svar #5 Dato: 20 ſeptember , 2017, 12:42 »
Jo det er et godt bud. Synes ihvertfal der er noget wyandot over den ene. Men ikke kun.

Og stor forskel i deres tegninger. Også når man nærstuderer er der forskel på deres fjer..
Men pyt er bare havehøns til hygge og æg😊😁
Er bare sjovt at betragte og undersøge køn tegnings farver race/hybrid mm jo jeg er vist også blevet smittet🐓🐓🐓🐥🐥🤣
0.1 sort engelsk aucana Og 0,1 sølv/sort dobbeltrandet Barnevelder, 0,3 guld/hvid randet wyandotter🐓🐓🐔🥚🥚0,1 guld/blå randet Wyandot. samt 0,3 ea blandinger: 2 sorte og 1 blå, 🐥🐥